15 aug. 2019

Sälja på Auktion...

I detta inlägg tänkte jag att ni skulle få se exempel på vad det är vi säljer via auktion. Auktionskammaren tar emot det mesta, men inte vad som helst och allra bäst brukar vara att skicka ett mail med bilder på de saker man önskar lämna in för godkännande.

Nedan ses några av de saker vi lämnade in till försäljning på auktion i början på sommaren; 

Komma hem

Trots att endast halva delen av det svarta skåpet lämnades in fick vi en oväntad god förtjänst på det. Avfuktare hade vi tidigare två stycken men är endast i behov av en och betongpallarna fick också dem lämna efter har använts som b la sängbord

Sidobordet från Day hade jag svårt att släppa taget om men då det inte längre hade någon funktion i vårt hem efter en reducering av möbler i vardagsrummet här, fanns det inte heller något hållbart argument för att låta det fortsätta stå och skräpa i förrådet. Vetskapen om att någon annan dessutom kan få ny glädje och nytta av det gör även den här typen av beslut en smula enklare.

För inlämning på auktion i slutet på denna månad har vi rensat bort och samlat ihop följande;

  • Schäslong
  • Keyboard
  • Kontorsstol 
  • Stereomöbel
  • Golv- och bordslampa

Bortrensat finns även en gjutjärnsgryta, ett par antika skålar och en glasskiva som jag hoppas de vill ta emot. Om inte går de till skänkes. 

Schäslongen är det absolut svåraste denna omgång. En av våra huskatters favoritmöbel. Mitt hjärta brister av det här, men samtidigt sitter ju inte minnet av dem i en möbel och kvar finns fortfarande deras fina klösträd. Det räcker så och jag har efter lång tid och mycket velande fram och tillbaka bestämt mig för att nu ska det ske. 

Keyboarden används inte längre så den släpper min sambo taget om nu och kontorsstolen går tyvärr ej att använda på våra nya mjuka Siljangolv. Det får eventuellt bli någon annan kontorsstol utan hjul längre fram. 

Stereomöbeln följde med stereon men till den har vi en annan befintlig möbel som ska användas för ändamålet varav den blir över och golv- bordslampa är rislampor som rensats bort från b la vindsgarderoben nyligen.

//Tina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar