3 juli 2019

Dags att flytta in igen...

Äntligen har det blivit dags för oss att flytta tillbaka in i sovrummet igen. Sedan några månader tillbaka har vi bott i arbetsrummet som är ett litet rum. Dörren har inte gått att öppna fullt och att dammsuga under den stora sängen har varit en situation för sig själv. Det är inte utan att jag längtat tillbaka in i vårt mer rymliga sovrum.

Komma hem

Vi har lagt in massiva breda plankgolv från Siljan i både sovrum och arbetsrum och näst på tur står den övre hallen/tv- rummet. Golven är helt ljuvliga och jag känner inte att jag behöver ha några möbler alls i sovrummet mer än sängen då. Det är m a o lite förändring på gång och vi ska börja med att sänka höjden på sängarna.

Sambon står i detta nu och gör nya superlåga sängben till mig(18 mm). Sänggaveln tar vi också bort. Jag vill ha det så enkelt som möjligt. Det blir naturligtvis en del experimenterande under en tid för att se hur det hela kommer att fungera i praktiken. Hur känns det att stiga i/ur sängen? Hur det blir med damm under sängen? Fungerar det att bädda utan att knäcka ryggen? 

Vi kommer även att testa en annan placering av sängen framför fönstret. Denna placering är inte något som nödvändigtvis rekommenderas inom Feng shui men då sängen blir låg har vi skydd av väggen nedanför fönstret. Rummet blir luftigare, men även här behöver vi känna oss för.  

Fortsättning följer fina bloggvänner.


//Tina

3 kommentarer:

  1. Hej Tina! Här får man inspiration som vanligt, är lite semesterlat och läste om ditt sovrum. Gick in i mitt och flyttade ut ett sängbord som är för högt och rymmer för mycket "junk". Nu har jag en pall från sonens rum, bara plats för sänglampa och mobilen. kram *piah*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbart att höra Piah:)!! Kram

      Radera