29 apr. 2019

Det som fick flytta tillbaka in igen...

Låt mig ge er en liten uppdatering om vindsgarderoben. Även om det visade sig vara mindre saker i vindsgarderoben än det vid första anblick såg ut att vara, blev det ändock en förhållandevis tuff rensning och några väl valda saker fick flytta tillbaka in igen.

Komma hem

Ovan ser ni det som blev kvar efter rensningen. Först ut mina älskade huskatters klösträd 'Bananen'(Banana Leaf). Som de älskade den här, helt i naturmaterial. Vi hade från början en till vardera men har nu endast det ena kvar. Saknaden efter dem tar a l d r i g slut!

Jag förmådde mig inte att rensa bort klösträdet den här gången och vet inte om jag någonsin kommer att göra det. Det här var en av de saker som tillsammans med en del annat bidrog till den ångest jag upplevde när vindsgarderoben tömdes.  

I den stora korgen finns vad som är kvar av innerkuddar vilket tro det eller ej, är betydligt mindre än tidigare. Jag har en del udda storlekar på kuddfodral och även om det på ett par av dem bara skiljer sig lite i storlek blir det inte bra med varken större eller mindre. Så länge dessa kuddfodral finns kvar kommer jag med andra ord också få dras med extra innerkuddar som inte passar något av de andra kuddfodralen. 

Vidare hade jag även svårt att rensa bort den tjocka dynan(som jag inte har något specifikt ändamål för just nu), samt en rislampa som knappt går att se på bilden. Det är en golvvariant som jag hittade för noll och ingenting men som blivit något av en favorit. Inte heller den har jag någon bestämd plats för vilket gör att den hänger löst, men då vi fortfarande renoverar på övervåningen vill jag ändå vänta och se.  


I övrigt förvaras i vindsgarderoben;

  • Sambons musikinstrument (2 st Gitarrer, Keyboard)
  • Mattor (Under sommarhalvåret)
  • Ett par mindre kartonger med kläder från byrån.

Det är väldigt fint i vindsgarderoben nu även om den inte är helt tömd som den ju ett tag var, men då hade jag en del i källaren istället. Nästa rensning blir betydligt enklare då det endast finns några få saker att rensa bort såsom dyna, lampa och/eller innerkuddar. Ev rensar sambon bort sin keyboard och jag mina kläder lite längre fram. Gitarrerna kommer vara kvar.

//Tina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar