2 sep. 2015

Tips & ordning i städskåpet...

Äntligen har jag fått ordning på vårt städskåp som finns inhyst i ett av köksöns bänkskåp. Där har varit rent kaos en tid och inte alls inbjudit till någon vidare städning. 

Ska ärligt erkänna att jag använder mig av en hel del olika produkter och kan i det här fallet inte tänka mig att göra avkall på någon utav dem. Beundrar verkligen dem som klarar sig med endast såpa och diskmedel. Själv vet jag inte hur jag skulle klara mig utan vare sig jif, keramikrent eller fönsterputs.

 
Komma hem

Inspirationen till vårt städskåp fann jag hos Martha Stewart. En stång att hänga flaskorna på är ju en brilliant idé. Sambon fixade fram en stång som vi skruvade i skåpet och genast blev det mer ordning och mer plats. Hos Martha har jag för mig att de använt sig av en ställbar stång, typ duschstång som man kan dra ut till önskad längd och fästa mellan två punkter.

Blomsprutorna på stången innehåller fönsterputs, Ajax, tvättsprit och uppblandad såpa. Längst bak i skåpet i en spann med lock från IKEA förvaras all badrumsrengöring såsom WC- anka, Ajax, WC- block osv. 

Det finns inte plats för dessa rengöringsprodukter i badrummet varav det känns lämpligt att ha dem i en separat förvaring och inte uppblandat med övrig köksrengöring.
//Tina

6 kommentarer:

  1. Hej! Har inspirerats av din blogg ett tag nu :) Undrar vad tvättsprit är och vad du använder det till?
    Älskar städtips!
    Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marie!
      Åh, så roligt att du funnit inspiration här på bloggen. Det värmer ska du veta och ger mig ny kraft att fortsätta med bloggandet!
      Tvättsprit 70%(finns hos Granngården) använder jag t ex till att desinficera bänkskivorna inför bakning eller på golvet om det skett en liten olycka efter husdjuren:-).
      Kram på dig!

      Radera
  2. Hej!
    Vilket bra tips du delar med dig av. Tack det" lånar"jag .
    Fin blogg du har.
    Mvh Helene

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Helene!
      Tack snälla för din fina feedback! Blir jätteglad & så himla roligt att du hittat hit:-)!
      Kram Tina

      Radera
  3. He Tina! ordning o reda var det här jag = like. Jag har aldrig gillat doften av grönsåpa som alla andra. Men hittade en variant av citrongrönsåpa,, Yes har jag till fönsterputs. Vad har du till speglar? kram *piah* piahsenklahem.blogspot.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Piah!
      Roligt att du kikar in. Nu hittar jag även till din nya blogg- undrade vart du tagit vägen:-)!
      Till speglar blir det traditionell fönsterputs. Några droppar Yes diskmedel + lite ättika är oslagbart för fina fönster.
      Kram på dig!

      Radera