20 dec. 2021

Julen är här...

Åh, julveckan är äntligen kommen. När man haft julfeeling sedan Oktober känns det inte en dag för tidigt. Julen är så välkommen nu.

Granen är så också på plats i vardagsrummet och den gör sig bra där framför murstocken. Barrar det gör den också så som rödgran sig bör, men mest av allt skapar den en härlig och högtidlig stämning och sprider en ljuvlig doft av jul i vårt hus.  

Komma hem

Som ni ser blev det i år en helt opyntad gran med endast ljusslinga i. De senaste åren har jag känt precis så, dvs att granen är så vacker i all sin flärdfrihet och att jag inte alls har något behov av att pynta den. Faktiskt inte ens med kottarna som jag först tänkt, men är fortfarande öppen för att hänga i några få vackra vinröda band. 

Tycker det är jättefint med pyntade granar och kan verkligen beundra de där riktigt maxade amerikanska varianterna. I mitt eget hem föredrar jag dock alltmer det anspråkslösa, naturliga och enkla och sambon är inte heller så intresserad av något pynt så vi är båda nöjda med vår vad man skulle kunna kalla något oglamorösa gran. 
   
Förutom maten är nu vidare det mesta klart för det traditionsenliga julfirandet. Återstår gör bara att njuta av högtiden/högtiderna. Det blir inte så mycket lediga dagar i år tyvärr, men vi ska ändå ha några extra dagar ihop och det ska bli väldigt fint att bara få vara och mysa och göra som man vill. 

Minst en dag i julhelgen blir det heldagsmys, förmodligen juldagen när all maten också är tillagad från julaftons kväll och man lugnt kan strosa runt i pyjamasen från morgon till afton utan några sysslor eller krav. En dag att spela spel, lösa korsord, läsa, äta gott, lyssna på musik och se på film.  

Innan jag avslutar vill jag som alltid sända ut min önskan till Er alla om en Fröjdefull jul. Jag vill också passa på att ge mitt ödmjukaste Tack för att ni fortsätter kika in här och för den fina återkoppling i kommentarer och via mail som ni delat med mig under hösten/vintern.

Var nu rädda om er och njut av allt det härliga julen har att erbjuda så ses vi om en tid igen<3!

//Tina

8 kommentarer:

  1. Svar
    1. God Jul & Tack för att du kikar in här:)
      Kram på Dig!

      Radera
  2. Hej! Ja nu är det julstämning...kikar in hos dig då och då och hämtar inspiration. Känner att jag kommit av mig i min rensning och väg mot ett hållbarare och enklare liv. Lite ledighet kanske kan hjälpa till. Och ett nytt år att se framemot. Varma julkramar *piah* (gjorde ett 'bloggnamnsbyte' där, kanske en dag ...)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Piah!
      Så roligt att höra ifrån dig!
      Hoppas du kan hitta något som inspirerar dig att fortsätta vägen mot ett enklare liv. För mig har det de senaste månaderna varit väldigt lugnt när det kommer till rensandet. Precis som dig längtar jag nu efter ett nytt år, ny energi och nya mål:).
      Tack för att du kikar in här<3
      God Jul & Kram på dig!

      Radera
  3. Så fint med granen mot den väggen! God jul till dig

    SvaraRadera
  4. God Fortsättning och hoppas att du slappnar av och njuter i mellandagarna! Vilken fin och stämningsfull gran! Det är så härligt att få in det gröna i hemmet och ljusen sprider så mycket värme. Jag hoppas att vi får följa dig och ert fina hem nästa år också! Kram Eva Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detsamma önskar jag dig Eva Maria, hoppas Julen varit fin!
      Tack för att du vill fortsätta läsa här på bloggen. Det finns en del till jag skulle vilja dela med er, så resan mot enkelhet fortsätter här på bloggen. Gott Nytt fina Du!
      Kram

      Radera