1 okt. 2020

Mera Updates från källaren...

Det har blivit dags att ta en titt i förrådet som också används som vårt hemmagym. Det här är faktiskt det slutgiltiga resultatet. Visst finns det mer i den svarta skänken att rensa bort, men i det stora hela är det så här det kommer att se ut i vårt förråd framöver.

Före:

Komma hem

Allt ståendes ovanpå den den svarta skänken har antingen tagits i bruk eller rensats bort. Det som sparats är lampan Tizio samt rislampan som hamnade i bokhyllan i arbetsrummet. Resten till försäljning på auktion.

Efter:

Komma hem

På golvet vid sidan av skänken står ett par tavlor kvar som ska hängas upp samt ett mässingsfärgat metallnät som jag tänkte använda tillsammans med lejonbyrån när den kommer. 

Ovanpå skänken i korgen finns så också samlat några oavslutade projekt. En poster som ska ramas in(ram är köpt så endast monteringen återstår), en målning som behöver ny kilram(ska genast lägga en beställning på det) liksom ett oavslutat lampprojekt. Det här är saker som jag nu äntligen kommer att prioritera och göra klart. Rensandet står inte längre i min väg. 

Före:

Komma hem

I andra delen av förrådet har tidigare förvarats extra matrumsstolar, resväska, hattaskar, ett par antika stolar, fladdermusfåtöljer, en stor korg och spikmatta. Mot väggen även en glasskiva som hör till soffbordet.

Efter:

Komma hem

Kvar är glasskivan, extra stolar och pallar tillsammans med klädbetjänterna HÄPEN från IKEA(ska lackas om). Tyvärr hittar jag ingen bra plats för betjänterna i vårt hem, men kommer ändå att hålla på dem tills vidare. Kanske en dag att de kommer till användning.

Fladdermusfåtöljerna har flyttats upp i huset och det görs just nu en utvärdering på dem. Spara eller säljas? Jag vacklar fram och tillbaka. Problemet är att jag inte har någon bra plats för dem, men känner mig ändå väldigt fäst vid dem. Oavsett vad som händer kommer de inte att ställas tillbaka i förrådet igen utan i så fall förvaras i vårt uthus. Förhoppningen är ändå att de åker med till inlämningen på auktion. 

Vidare har så också resväskan rensats bort och jag överväger även att lämna in den runda hattasken tillsammans med resväskan till auktion. Korgen är också den bortrensad.

De antika stolarna är hobbyprojekt som jag funderar på om jag verkligen kommer ha tid till eller ej. Har dock bestämt att ej spara på både fladdermusfåtöljerna och de antika stolarna utan välja något av dem. Vill absolut inte att uthuset ska förvandlas till någon form av nytt förråd. 

Mer från källaren i föregående inlägg här, här och här.

Nästa gång blir det lite mer om vad som förvaras i den svarta skänken.

//Tina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar