13 okt. 2020

Julfeeling i Oktober....

Nu är Julfeelingen igång. Alltid likadant. I Oktober blir jag otroligt Jul- pepp, kollar in julutbudet på nätet och i butiker och får verkligen anstränga mig för att inte falla för onödiga frestelser. 

Det finns idag så otroligt mycket att köpa till just julhögtiden. Har med tiden dock lärt mig att det går(nästan) lika bra att nöja sig med att bara insupa allt det fina och mysiga utan att för den sakens skull köpa med något hem. 

Komma hem

Här hos mig köps det ju inte längre heller några julklappar, men i år blir det ny tradition som tar vid i December. Vi ska nämligen roa oss med varsin Adventskalender och i år är det jag som står som ansvarig inköpare. Har redan sökt runt och hittat den perfekta strumpkalendern hos Coolstuff.se som blir en bra match till sambon som är i stort behov av nya strumpor. Till mig själv tänker jag något ätbart såsom popcorn- eller grötkalendern från samma ställe.  

I år har jag så också äntligen hittat ett par fina julstrumpor att dekorera med till Jul. Har letat länge, länge men inte fastnat för några förrän nu. Dessa i grön sammet passar fint med vårt gröna Jul- tema här hemma. Vet inte riktigt än var de kommer att hamna, kanske blir det på trappräcket eller i sovrummet. 

Har ni någon Jul- feeling än fina läsare eller är det kanske på tok för tidigt för det? För er som har, vill jag passa på att tipsa om Emmas Julblogg som bjuder på mycket inspiration hela vägen fram till Jul!

//Tina

2 kommentarer:

  1. Åh, så mysigt! Jul-feelingen har börjat smyga sig på mig också...! Jag försöker hålla mig till efter min födelsedag i mitten av november men det är svårt! Jag älskar också att ha en julkalender och i år har jag köpt Rituals. Jag kunde inte motstå den! Förra året hade jag en grötkalender från MyMusli och den var supermysig! Kanske är jag extra lättlurad men det är lättare att gå upp på de mörka morgnarna när man har en kalender att öppna :-) Tekalender har jag provat också, det var kul med en ny smak varje dag. Amelia ger ut en jultidning varje år och den har jag köpt sedan nummer ett, så det är också en tradition. När jag ser den i butiken vet man att julen närmar sig. Hoppas att de ger ut den i år också. Kram & julmys Eva Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Eva Maria för att du delade med dig. Visst är det svårt att hålla sig, inte minst tror jag eftersom butikerna allt tidigare börjar med sina Julsortiment. Jultidning låter supermysigt och kalendern från Rituals har jag hört många prata om.
      Tack för att du tittar in:) Kram På Dig!

      Radera