13 sep. 2019

Inventering Arbetsrum....

Nu är det uppröjt och i ordningsställt i vårt arbetsrum igen efter den sista rensningen. Passade även på att gå igenom allt i bokhyllan.

Följande förvaras i vårt arbetsrum;

Komma hem

  • Böcker
  • Prydnadssaker
  • Pärmar och Dokument
  • Kontorstillbehör(hålslag, häftapparat, tejp, pennor, ritpapper, linjaler)
  • Bruksanvisningar
  • IKEA- kataloger
  • Bokföring
  • Dator
  • Hörlurar
  • Kamerautrustning
  • Foton och negativ
  • DVD- filmer
  • Dataprogram till bilen
  • Sällskapsspel, TV-spel
  • Whisky
  • Humidor

Arbetsrummet är förmodligen det rum med mest saker i, allt är dock reducerat ned till vad jag j u s t  n u anser vara ett minimum. Det som är kvar är saker som används regelbundet eller på annat sätt tillför något meningsfullt.

På sikt planerar jag att rensa mer bland foton och negativ och kanske blir det tid till Jul. Införskaffade en negativ-scanner för något år sedan med avsikt att scanna in alla negativen till digitalt format, men har ännu ej kommit till skott.

När det kommer till prydnadssaker står en del framme i bokhyllan och en del är undanstoppade i ett av de nedre skåpen. Samtliga prydnadssaker och övrig inredning har nyligen flyttat upp från källaren. Det är en lättnad att inte längre ha det utspritt på flera håll. 
Prydnadssaker är något jag är väldigt sparsam med att ha framme men byter ut och ändrar ibland och kvarvarande är nu saker jag håller av. Men målet ändock att rensa bort mer av dessa efterhand.

Böckerna finns att läsa mer om i inlägget här och IKEA- katalogerna kommer förmodligen att rensas bort på sikt. DVD- filmer har vi ett 10- tal kvar med några väl utvalda favoriter som med jämna mellanrum ses om på nytt.

Sällskapsspel finns e t t innehållande flera klassiska brädspel och det gamla Nintendo 8-bit från 1986 bär på så otroligt mycket nostalgi och minnen. Är osäker på om det någonsin kommer rensas bort. Fullt funktionsdugligt trots sina 30+ år på nacken.

Pärmar, kontorstillbehör och bokföring är sådant där nödvändigt ont som inte går att göra så mycket åt. Företagspärmarna har också dem fått flytta upp i arbetsrummet från att tidigare förvarats i källaren. 

Tidigare har det inte funnits plats för varken extra pärmar eller förvaring av prydnadssaker i bokhyllan men rensandet har skapat utrymme för detta.  

//Tina


2 kommentarer:

  1. Så luftigt det ser ut! Härligt! Det är skönt att ha ordning i arbetsrummet. Jag har svårt att koncentrera mig om det är stökigt när jag ska arbeta! Trevlig helg! Kram Eva Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack söta du!
      Det är mycket mer luftigt nu i jämförelse med tidigare, ändå känner jag mig belastad över alla prylar som fortfarande finns kvar där i bokhyllan:). Är väl så att ribban hela tiden höjs efter varje rensning?
      Trevlig helg till dig med. Kul att du kikar in!

      Radera