31 juli 2020

Nöjd men inte klar- Uppdatering från vindsgarderoben...

Med undantag från när vindsgarderoben var helt tömd är dagens status i vindsgarderoben förmodligen ett av de bättre hittills. En tillbakablick här och ni förstår vad jag menar. När vindsgarderoben var helt tömd flyttades även saker ner i förrådet i källaren, men så är alltså inte fallet nu. 

Jag känner mig nöjd med vindsgarderoben så som den blivit(se inlägg före senaste rensning i videon här), men känner mig ändå inte klar med den. Jag vill att den ska innehålla än mindre än vad den gör i dagsläget. Och i vanlig ordning är det här något som sker successivt och steg för steg. En process jag använt mig av sedan starten 2015. 

Komma hem

I vindsgarderoben förvaras idag följande;

  • Brandstege
  • 'Bananen'(Banana Leaf) 
  • Vikbara gästmadrasser 2 st
  • Pallar 2 st
  • Mattor 2 st
  • Gitarrer 2 st
  • Kamerastativ
  • Förstärkare
  • Diverse prylar i byrå

-Brandstegen har fått en hängare på väggen istället för att stå på golvet. Kommer ej rensas bort.

-'Bananen' är mina huskatters tidigare klösträd. Kom inte med på bild men står till höger i hörnet. Jag har så svårt att göra mig av med det. De är ju inte hos oss längre och jag borde förmodligen släppa taget, men vill vänta tills jag känner mig helt redo. Blir man någonsin det?

-Gästmadrasser används sällan. Behåller dem ett tag till men skulle gärna rensa bort på sikt. Även dessa har hängts upp på krokar. Kanske ändå att en luftmadrass hade varit bättre och mindre utrymmeskrävande.

-Pallarna används som extra sittplatser. Skulle hellre vilja förvara dem tillsammans med de extra matrumsstolarna i förrådet i källaren. Är väl knappast möjligt att en ev inkräktare skulle kunna klättra upp och käka hål i sitsen?

-Mattor, jag älskar de här mattorna som kan skymtas bakom madrasserna. Den hoprullade är vår tidigare sovrumsmatta och den andra en vacker kelim. Så svårt att göra mig av med dem då jag fortfarande tycker mycket om dem, men inser samtidigt att det inte riktigt räcker för att fortsätta spara på dem. Kelimen skulle ev kunna användas i arbetsrummet. 

-Gitarrerna är min sambos och dem vill han ha kvar tillsammans med förstärkaren.

-Kamerastativet är jag i behov av ibland men inte ofta. Även det skulle kunna förvaras i förrådet i källaren.

-Diverse i byrå- En låda med gitarrtillbehör, hörlurar mm. Inte så mycket att rensa bort där. Två lådor med tyger och här vill jag rensa mer. En låda med gitarrfodral och fodral till kamerastativet. Bra att ha men används typ aldrig och skulle förmodligen kunna rensas bort.   

Nu är det även så att den antika lejonbyrån i uthuset är på gång och ska lämnas in för lackering i höst(äntligen!). Det betyder vidare att vi kommer att bli med ytterligare en förvaringsmöbel. Överväger därmed att helt avveckla byrån i vindsgarderoben och istället använda den antika byrån till det som blir kvar. 

Jag har en del återstående jobb innan det kan anses vara klart i vindsgarderoben och vill även rensa mer i MALM- byrån. Har ju alldeles nyligen gått igenom dessa delar i vårt hem, men känner mig nu redo att reducera ner än mer. 

//Tina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar