15 aug. 2020

Tomma lådor...

Rensandet kan väl knappast bli mer tydligt än så här. En tom låda. Inte på grund av omorganisering och att det som tidigare fanns i den flyttats till en annan plats. Nej, en tom låda för att det som tidigare fanns i den har rensat bort. Eller Nja, inte helt sant där faktiskt. En del har tagits i bruk igen, men det mesta har blivit bortrensat.

 Komma hem

I MALM- byrån finns en tom låda och jag har inget specifikt att stoppa i den. Tidigare förvarades här diverse innerkuddar som jag packat hårt, hårt i vakuumpåsar för att få plats. Ett helt gäng kuddar, men har nu både rensat bort och tagit i bruk och med det blev det också färre extra kuddfodral i en av de andra lådorna.

Totalt har vi 7 st prydnadskuddar runt om i huset. Två i soffan, tre i dagbädden och två som mest bara flyter omkring. Och Ja, det känns en aning överflödigt, men det är också det som är meningen. Jag tvingas nämligen nu hitta en lämplig plats till dem eller också rensa bort dem. Den här metoden har jag funnit vara mycket effektiv. 

Min strategi sedan en tid tillbaka är som ni vet att reducera ner saker vi har 'på lager'. Saker som inte är i bruk. Saker som finns undanstoppade i förråd och byrålådor och som mest bara tar upp onödig plats. Genom att aktivt ta saker i bruk konfronteras jag av mina prylar. Jag kan inte längre gömma undan dem någonstans och regeln är den att har vi inte någon självklar plats för prylen i vårt hem eller att den fyller någon annan viktig funktion, då är det också dags att släppa taget och rensa bort. 

Vidare har jag i vindsgarderoben tömt ut i två av den lilla byråns totalt fyra lådor. Det som tagits i bruk är fodralet till kamerastativet, resten har rensats bort och däribland gitarrfodralet som jag nämnt tidigare. Vips står två lådor tomma och det som återstår är sambons låda med gitarrtillbehör, hörlurar mm samt en låda med mina tyger. 

Tygerna skulle jag ju nu kunna få plats med i den tomma lådan i MALM- byrån och sambons gitarrtillbehör skulle kunna flyttas till Lejonbyrån senare när den blir klar(vi ska få den lackad i höst). Det betyder följaktligen att byrån i vindsgarderoben högst troligen kommer kunna avvecklas inom kort och hänga med till inlämning på auktion senare i år.

//Tina 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar