12 maj 2020

Ya Man...På gång...

Nu är projekt vindsgarderob i full gång och jag har tömt ut i både den och i MALM- byrån. Tänk så mycket det ryms i en byrå ändå trots att den alldeles nyligen genomgått ännu en rensning. Gaah!

I vindsgarderoben har jag tömt ut allt utom mattan från sovrummet och 'Bananen' och så gitarrerna som hänger kvar på väggen. Inte så stor mening att plocka ner dem för att sedan hänga upp dem igen eller bära ut mattan och 'Bananen' och sen in igen då detta är saker jag vet ska vara kvar. Det är dock viktigt att i så stor utsträckning som möjligt göra rent hus i ett utrymme när man är igång och rensar för att liksom smaka på känslan av mindre saker. 

Äntligen känns det som om jag kan andas ordentligt där inne igen och jag kommer vara mycket vaksam på vad det är som plockas tillbaka in. Drömmen är ju onekligen att det inte ska vara mer prylar än på bild nedan, men tyvärr kommer jag nog inte riktigt klara det. Det finns t ex ytterligare ett par mattor som kommer att landa här under sommarhalvåret liksom en del annat och så klart den lilla nyinköpta byrån som jag hoppas lite mer diskret kommer att svälja en del av det tidigare 'plottret'.

Komma hem

Ser även fram emot att sätta tänderna i det som förvarats i MALM- byrån, framförallt en del av kläderna tror jag nog allt att jag känner mig redo att rensa bort nu. Det behövs även göras plats i byrån för b la innerkuddar och extra dynor som tidigare förvarats i den stora korgen i vindsgarderoben. 

Har nyligen införskaffat vakuumpåsar i lagom storlek från Rusta till innerkuddarna och får helt enkelt se hur de håller upp. De jag tidigare köpt på annat håll har tyvärr inte hållit måttet utan börjat släppa in luft efter en tid och successivt jäst upp på nytt. No bueno!

Vidare ger de två gästmadrasserna vi förvarar i vindsgarderoben mig gråa hår. De är så utrymmeskrävande(även om de är vikbara) och används dessutom ytterst sällan. Funderar på om det skulle gå att hänga upp dem på väggen på varsin krok så att de åtminstone inte behöver stå och ta plats på golvet. 

I förrådet kan vi inte förvara något i tygväg då vi tidigare haft en mus inne som gottat sig på diverse textilier. Ni minns säkert från inlägget här vad som hände och hur vindsgarderoben bokstavligen över en natt blev fullkomligt invaderad med diverse prylar från källaren. När jag går tillbaka till den bilden kan vi verkligen prata om att inte få luft...
//Tina  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar