7 maj 2019

Allt i den här- Del 2...

För en tid sedan berättade jag för er om min målsättning att få plats med alla textilier, möbelklädslar, handdukar, sängkläder, plädar, tyger osv i byrån nedan. Tidigare har en del förvarats i vindsgarderoben tillsammans med byrån som också varit fylld. 

Komma hem

Efter genomgång och utrensning får vi nu plats med samtliga av våra textilier i byrån. Det är mer organiserat och med bättre överblick än tidigare med allt samlat på ett och samma ställe.
I någon av lådorna är det kritisk men fungerar, det finns dock inte plats att fylla på med något mer. 

Följande förvaras i byråns vardera låda;

  • Sängkläder
  • Badlakan
  • Plädar
  • Kuddfodral, extra möbelklädslar
  • Duk, Tyger
  • Kläder

Sängkläder har vi två uppsättningar med påslakan, örngott, lakan. Gällande frottén har vi kvar e
tt komplett set som används mest hela tiden(tvättas och hängs upp direkt igen) tillsammans med två extra badlakan/handdukar/ gästhanddukar. De extra badlakanen används även till stranden. 
Bland frottén märks det stor skillnad då ett helt set nu rensats bort.

Plädar byter jag ut vår och höst. Tunna, svala plädar till sommarhalvåret och en mer värmande pälspläd till vinterhalvåret. Kuddfodral är jag hopplös med och det finns fortfarande en del kvar trots ihärdigt rensande. Jag jobbar på att reducera ner. 

Kläder är sommar/vinterplagg som inte är i bruk.

Jag vill gärna tro att den här byrån en dag endast kommer att innehålla det mest väsentliga såsom sängkläder, badlakan, något enstaka säsongsplagg, en extra pläd och möjligen en bordsduk. 

//Tina 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar