7 apr. 2020

Minimalism Game Del 6

30- Day Minimalism Game är till ända och jag har nu tagit mig igenom hela utmaningen. 

Sista delen gjordes i ett svep en söndagseftermiddag och gick förvånansvärt enkelt. Jag började i köket, fortsatte ut i verandan och dagbäddens förvaring, badrummet, en sväng inom vardagsrummet och slutligen en tur ner i källaren. 

Komma hem

Under sjätte veckan hittades följande att rensa bort;

  • Sängben (5) 
  • Kokbok (1) 
  • Bestick (8) 
  • Grillbestick (4)
  • Vispskålar (3)
  • Decilitermått (1)
  • Rivjärn (1)
  • Djupa tallrikar (4)
  • Mattallrikar (4)
  • Burk med lock (2)
  • Glasflaskor med lock (4)
  • Grillspett (2)
  • Pepparkaksform (1)
  • Glass-skopa (1)
  • Recept (9) 
  • Plastfickor (2)
  • Pizzamenyer (6)
  • Ljuslykta (1)
  • Ljusstake (1)
  • Vetevärmare (1)
  • Glödlampa (1)
  • Diverse badrumsprodukter (11) 
  • Hårfön (1)
  • LP- skivor (15) 
  • Krukor (2)
  • Korg med klädnypor (21)
  • Likör/Sprit (5)
  • Stol (1)
  • Förvaringskorg (1)
  • Skor 2 par (4)
  • Trädgårdsmöbler (7)
  • Dynor (6)
  • Knoppar, skruv (4)
-----------------------------------
Totalt 140 st


Vårt hem innehåller nu 465 mindre saker och det känns underbart. En del är smått som inte gett så stor verkan men när jag blickar tillbaka känner jag mig ändå tacksam över hur utmaningen fått mig att verkligen gå hårt fram och rensa bort mycket av det där överflödet som överlevt alla tidigare rensningar.

Varje låda, varje skåp, ja, faktiskt varje liten vrå har blivit utvärderad och undersökt. Jag var till en början rädd att jag inte skulle klara utmaningen, att det inte skulle finnas tillräckligt med saker kvar jag var villig att skiljas ifrån. Men tänk så fel jag hade. 

Utmaningen har onekligen gett mig en skjuts i rätt riktning och jag har under veckorna som gått minst sagt fått blodad tand. Jag vill nu ännu mer än tidigare att det ska bli ännu mindre, ännu enklare. 

Resan mot enkelhet tar med andra ord inte slut här. Det finns mer att rensa bort och jag kommer att fortsätta tills vi är nere på ett absolut minimum. 


Mer om 30- Day Minimalism Game här.

//Tina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar