30 mars 2020

Minimalism Game Del 5...

I den femte delen av 30- Day Minimalism Game har jag avslutat rensandet i bokhyllan och arbetsrummet i stort och fortsatt in i vindsgarderoben. Jag är med det nu helt klar med övervåningen.  

Komma hem

Femte veckan hittades följande att rensa bort;

  • Fotografier (39)
  • Plastfickor (39)
  • Pärmregister (1)
  • Mappar (3)
  • Pärmar (2)
  • IKEA- kataloger (10)
  • DVD (2)
  • Förvaringslåda (1) 
  • Dekortejp (4)
  • Packtejp (2)
  • Böcker (3)
  • Bruksanvisningar (5)
  • Matta (1)
  • Sängben (3) 
------------------------------
Totalt 115 st


Resterande av sängbenen(5 st) kommer flyttas över till nästa lista då kvoten för den här gången blivit uppnådd. I vindsgarderoben hittades utöver sängben även en matta som kommer lämnas in på auktion inom kort. I övrigt fanns där inte någonting mer att rensa bort och det blir därmed check även på vindsgarderoben.

Som ni kan se har jag äntligen kommit till ett beslut om mina gamla IKEA- kataloger från 1996 och framåt. Jag har velat rensa bort dem många gånger men haft så svårt att släppa taget om dem. Känner dock alltmer att jag vill leva här och nu och inte hålla fast vid det gamla. Jag känner mig äntligen färdig med dem. 

I övrigt, ytterligare en omgång fotografier, diverse pärmar, register och mappar från bokhyllan liksom bruksanvisningar, några stycken böcker, DVD, tejp som aldrig nyttjas mm. 

I finalen, Del 6 av 30-Day Minimalism Game är det 140 st saker som ska rensas bort. Jag kommer med det att gå över resten av huset inklusive källaren. 

Wish me luck!


Mer om 30- Day Minimalism Game här.
Del 1, Del 2, Del 3, Del 4


//Tina

2 kommentarer:

  1. Good Luck till finalen! Så duktig du är! Bara lite nyfiken... dina IKEA-kataloger, vad gjorde du med dem? Tänker att du säkert kan sälja dem! De har kanske hunnit få historiskt värde för någon. (Tänker jag som är recovering hoarder.) Jag hade också en hög med kataloger från bl a Lexington och Odd Molly. Jag sparade på dem för att jag tyckte att det var fina bilder som jag kunde använda till pyssel... men en dag så åkte de ner i pappersåtervinningen. Kram Eva Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Eva- Maria & tack snälla för dina fina hejarop:)!
      Hoppas allt är väl med Dig!
      Vet att det finns ett visst intresse för just gamla IKEA- kataloger så tänkte börja med att höra med auktionsbyrån om de vill ta emot dem. Vi har en tid bokad för inlämning i April och det ska bara bli såå skönt att bli av med en del av det som rensats bort den senaste tiden, ett gäng möbler mm.
      Kram på Dig!

      Radera