11 feb. 2020

Hjälp- Vad är det jag har gett mig in på..?

Ni som är anhängare av The Minimalists har säkert hört talas om '30- Day Minimalism Game' och så här fem år in i rensandet har också jag beslutat mig för att anta utmaningen. 

Reglerna är enkla; Dag 1 rensas en sak bort, dag 2 två saker, dag 3 tre saker osv. Efter 30 dagar kommer inte mindre än 465 saker ha rensats bort!

Komma hem

Jag har ingen aning om hur det här kommer att gå men jag försöker se på det som ett äventyr. Det värsta som kan hända är att jag inte klarar fullfölja utmaningen vilket mycket väl kan hända. 

Jag har kommit så pass långt i rensandet att det aldrig numera är utan ansträngning och jag kommer att få titta djupt i lådor och skåp för att lyckas, men det gör mig bara ännu mer peppad och motiverad. På köpet kommer förhoppningsvis också en mer uppdaterad bild av hur nära vi är nu. 

Kommer dock att tweaka lite på reglerna och göra uppehåll under helgerna då det då finns annat som behöver prioriteras. För mig kommer det alltså att ta lite mer än 30 dagar att genomföra utmaningen, för att vara mer exakt 42 dagar. Jag kommer även köra solo och samla mina bortrensade föremål på en bestämd plats i huset för senare avfärd till tippen, skänkes, auktion osv.(egentligen ska det som rensats bort ha lämnat hemmet innan midnatt samma dag).

Mer om '30- Day Minimalism Game' finns att läsa härÄr ni fler som kommer anta utmaningen?

//Tina

4 kommentarer:

  1. Så spännande! Jag skulle vilja anta utmaningen... men jag försöker själv rensa ut 10 saker / vecka men har haft svårt att hitta något de senaste 2 veckorna, men har klarat det precis på håret :-) Målet är 366 saker för i år då, det blir nog lite mer i och med att vi håller på att renovera några rum och då flyter det fram massa saker man glömt bort! Vi har fortfarande huset fullt med saker men de flesta sakerna är inte mina så jag får jaga på de andra! Det ska bli skoj att följa dig och stort lycka till!!! Kanske ska jag prova det en annan månad! Det skulle vara roligt om du ville skriva ett gästinlägg om din utmaning på min blogg! Men bara om du har tid och lust! Kramiz Eva Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Eva Maria! Kul att du tittar in:)!
      Gillar ditt upplägg med 10 saker/vecka. 'The Minimalism Game' är ju onekligen en extremvariant och jag ska ärligt erkänna att jag har mardrömmar om nätterna då det verkligen är en tuff utmaning men som samtidigt får mig att verkligen gå på djupet här nu och ta rationella beslut om det sista som finns kvar.
      Vidare tackar jag så ödmjukast för din förfrågan om att göra ett gästinlägg på din fina blogg. Jag känner dock att tiden inte riktigt räcker till för det just nu. I stort sett all ledig tid går till renovering och så rensandet då som det plötsligt ska avsättas tid för 5 dagar/vecka. Du får däremot jättegärna använda mina inlägg om '30- Day Minimalism Game' och sätta ihop något till dina läsare om du vill det. Jag vet inte riktigt än hur upplägget blir här på bloggen men förmodligen någon form av uppdatering vecka för vecka.
      Ha det nu så fint. Kram på Dig!

      Radera
    2. Ingen fara! Förstår dig absolut att tiden inte räcker till...! Men tack för förslaget att jag kan sätta ihop något eget! Det kan vara att jag gör det :-) Kram och jag önskar dig en fin Alla Hjärtans dag!

      Radera
    3. Åh, Tack rara Du & Jag önskar dig detsamma!!
      Kram på Dig:)

      Radera