17 feb. 2020

Minimalism Game Del 1...

Okej, första veckan av '30-Day Minimalism Game' är nu avklarad och det visade sig vara en skön mjukstart på denna utmaning. En sak första dagen, två saker andra, tre saker den tredje osv. 

Då mitt upplägg endast sträcker sig över vardagarna var det totalt 15 st saker som skulle rensas bort. Inte så svårt, men jag ska inte sticka under stol med att jag känt mig rejält skraj över att påbörja utmaningen med farhågor om att det inte skulle finnas något mer att rensa bort. Men jag har ju det och den oron har nu helt släppt.

Komma hem

Vidare har jag valt följande upplägg; Rum för rum med början högst upp i huset i sovrum, arbetsrum, allrum och vindsgarderob för att sedan fortsätta en våning ner i vardagsrum, veranda, kök och badrum med avslut i källaren som inrymmer tvättstuga, hemmagym, färgförråd mm. 

I sovrummet har jag under veckan gått igenom all förvaring i vår step in closet(byrå, allt på galgar och hyllplan) och därefter fortsatt med MALM- byrån i allrummet. 

Första veckan hittades följande att rensa bort;

  • Byxor (1)
  • Linne (1)
  • Underkläder (2)
  • Bh- inlägg (2)
  • Glasögon och fodral (2)
  • Smycken (5)
  • Sängkappa (1)
  • Kuddfodral (1)
-----------------------------
Totalt 15 st


Denna vecka är planen att fortsätta med MALM- byrån där alla våra textilier förvaras. Efter det är det dags för arbetsrummet och att åter ge sig på den stora bokhyllan

Totalt 40 st saker är det som ska rensas bort under vecka 2 och jag känner mig hoppfull om att det även denna omgång kommer att gå relativt smidigt. Vecka 3 höjs dock ribban till 65 st saker, vecka 4 ännu mer till 90 st osv.

//Tina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar