7 okt. 2019

En bild säger mer än tusen ord...

Gå tillbaka till inlägget här och kom sedan tillbaka hit igen. Nu förstår ni precis vad det är jag menar i rubriken, eller hur? Idag är det åter frid som råder i vår källare.

Komma hem

Efter den sista rensningen är det som om ett lugn har sänkt sig och jag skulle mycket väl kunna nöja mig här, men kommer löpa linan ut och inte låta mig själv falla på målsnöret. Hela vägen är det som fortfarande gäller.

Det uppenbara, det synliga som är kvar att rensa bort är diverse möbler som vi inte har i bruk. Det småskaliga är dock avklarat, även om det är något jag kommer att fortsätta reducera ner än mer. 

Med hänvisning till möblerna kan jag inte ropa 'Hej!' riktigt än, men visst är det nära nu att nå i mål.

Det rör sig om följande möbler;

  • Byrå
  • Stolar (3 st)
  • Sidobord (2 st)  
  • Fåtöljer (2 st)
  • Klädbetjänter (2 st)
  • Svart skänk
  • Kamferkista
  • Soffbord
  • Sänggavel

Jag ska ge mig själv lite tid här nu att fatta beslut om vart och ett av dessa objekt. En del mer eller mindre vet jag kommer att sparas, flera är jag vacklande till och ingen av dem är ännu helt klar att få lämna.

De objekt vi väljer att avyttra kommer att rensas bort i samband med de absolut två sista och slutgiltiga inlämningarna till försäljning på auktion under nästa år.

//Tina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar