23 aug. 2019

Ett steg närmre...

Idag har vi lämnat in ytterligare en del möbler och övriga prylar till försäljning på auktion. Det slet i hjärtat att skiljas från en del av dem, men i bakhuvudet hade jag hela tiden med mig tanken om att vi med detta avsked kommer ännu ett steg närmre vårt mål. 

Komma hem

Många gånger tidigare har jag tänkt att nu är det sista gången vi lämnar in till auktion, men det har nog mest varit önsketänkande. Nu uppskattar jag mer realistiskt att vi har 1-2 inlämningar till framför oss innan vi är helt klara. Och då menar jag verkligen helt klara. Det betyder också att vi inte kommer nå riktigt fram i mål under detta år utan mer troligt under det nästkommande

Men vilken resa så långt. Så mycket vi lärt oss. Så oerhört mycket j a g lärt mig om mig själv och om vad som verkligen är viktigt i livet. Befriad från så mycket som hör det materiella till. Kort och gott är jag idag oändligt tacksam över allt den här resan har fört med sig så långt.'The good, The bad & The ugly'Utan rensandet och resan mot ett enklare liv hade jag inte varit den jag är idag. 

Och även om det var i tårar och tyngd jag åkte mot Auktionskammaren idag på morgonen var det med stor lättnad och en nästan obeskrivlig känsla av frihet jag återvände hem igen. 

//Tina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar