4 sep. 2019

Alla våra böcker...

Böcker är förmodligen den kategori jag rensat flest gånger genom åren. Men hur långt har jag då kommit efter alla dessa rensningar? Låt mig säga så här; För några år sedan fanns det i vårt hem väldigt många böcker. H u n d r a t a l s. Men inte längre.

När bilden var knäppt på våra kvarvarande böcker och därefter satts tillbaka in i bokhyllan igen kom jag på att jag missat ta med våra kokböcker samt ett gäng vackra läderband(som väl i och för sig mest fungerar som prydnad). Så nedan finns alltså n ä s t a n alla våra böcker presenterade. 

Komma hem

Räknar man med kokböckerna som inte kom med samt läderbanden är vi idag ägare av ett 40-tal böcker. Det är ett enormt framsteg. Och tro mig när jag säger att dessa kvarvarande böcker är omsorgsfullt utvalda. Det är böcker vi läser, inspireras av eller på annat sätt nyttjar och slår i på regelbunden basis. När böcker inte längre uppfyller dessa kriterier släpps också taget om dem.

Mest är det böcker om inredning och inte mindre än fem av dem är skrivna av inredningsgurun Terence Conran. Jag är en stor fan av Sir Conran och har varit sedan många, många år. Min första inredningsbok var boken 'Easy Living' av Conran och som ni kan se hänger den med än. Conran är en stor källa till inspiration när det kommer till hemmet, dess inverkan på vårt välmående och hur vi lever våra liv.

Jag känner mig tillfreds med vår nuvarande boksamling. Den känns just nu precis lagom. På sikt kommer den förmodligen reduceras ner ytterligare, det är helt enkelt ett naturligt steg på den här resan och när en ny fysisk bok numer äntrar vårt hem försöker jag samtidigt rensa bort någon annan från bokhyllan för att bibehålla balansen. 

Vid det senaste bokinköpet rensades tre st böcker bort. Det var böcker som ej öppnats på länge och som vi kände oss klara med.

Mer om att rensa bland böcker i inlägget här och här.


//Tina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar