17 dec. 2018

Pyntet & Njuta hela vägen fram...

Nu så, Julfeelingen har äntligen infunnit sig. Vaknade till ett fantastiskt vitt vinterlandskap idag på morgonen och det är bara så ljuvligt att beskåda dessa snöklädda träd utanför fönstren. Christmas Classics strömmar ur högtalaren, pyntet har plockats fram och nu blir det njuta av med glögg och mys. 

Rensade i jullådan för en kort tid sedan men kom ändå inte riktigt ihåg hur mycket av pyntet som fanns kvar. Utöver julgranspyntet är de bara några få, men vad jag tycker mycket om dem. Äldst är den silvriga granen i metall som jag fått av min mamma för många, många år sedan. Den påminner mig om henne. 

Komma hem

Snögloben med renar inhandlades för par år sedan på ÖoB och kan ses lite bättre i inlägget här. Ljuslyktan är en variant på änglaspel som snurrar vackert när ljuset i den tänds. 

Som ni ser hör samtliga delar till ett och samma elementet. Det finns liksom ingen tvekan om att jag är en typisk metall.

//Tina 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar