10 dec. 2018

Tillbaka på mattan...

När livet stormar återvänder jag alltid till yogamattan. Även om så bara för 10 minuter för att hämta hem mig själv och vila en stund. Det har varit ena svåra dagar sedan det där telefonsamtalet kom. Vänner hörs av. Det finns behov av att få prata. 

Det fina mitt i allt detta svåra, hemska och totalt obegripliga är att det för människor samman. Jag ser hur grabbarna i det gamla kompisgänget finns där för varandra, även om det var länge sedan man hördes av. 

Genom åren har jag provat på lite olika slags yoga både i klass och hemma i vardagsrummet och funnit att Mindfulness Yoga tillsammans med Yin Yoga är det som passar mig bäst. Yin Yoga är en återhämtande yoga i motsats till andra mer Yangbaserade och fysiskt krävande yogaformer. Varje position i Yin Yoga hålls i minst 3-5 minuter.

Vidare överväger jag nu att köpa mig en ny yogamatta. Min nuvarande är en tvåfärgad röd/hallonröd matta som jag haft några år och som har passat mig bra då den balanserar upp metallen i mig. Men jag har börjat känna mig stressad av färgen, något jag faktiskt aldrig upplevt tidigare. 

Funderar på en ljus naturfärgad eller också en tvåfärgad med en mörk och en ljus sida. Den mörka sidan som lugnar och jordar när man är i behov av det och den ljusa som hjälper till att pigga upp och ge en aktiv, mer igångsättande energi. Får se hur det blir. Ett köp som kommer få mogna fram lite mer.

Testa gärna passet med Jennifer Raye nedan om Du ej provat på Yin Yoga tidigare. En favorit. Helt ljuvligt för både kropp och sinne.




//Tina

2 kommentarer:

  1. Å vännen... livet svider så emellanåt..:(
    Vill skicka värme och varma kramar och tacka dig för tipset om Yogaklippet <3
    Ta hand om dig!
    Kramar Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack rara Du för din omtanke <3!
      Kram

      Radera