30 dec. 2018

Full Rulle & Gott Nytt År...

Igår körde vi järnet och rensade ut i hela färgförrådet. Tömde först ut a l l t i n g och sedan gick vi igenom burk för burk plus allt annat som också hamnat där. Jag kände mig både yr och överväldigad under hela processen men tillsammans tog vi oss igenom det. Efter vi rensat klart kördes ett stort lass till Återvinningen där vi även passade på att ta granen med oss. 

Det är så himla fint där inne nu och organiserat och vi vet precis vad vi har. Jag har varit flera vändor, öppnat dörren och bara stått och tittat in på alla färgspannar Nu uppdelade efter ändamål med utomhusfärger för sig och inomhusfärger för sig. Ett separat hyllplan för sambons bilprodukter och polermaskin med tillbehör, sprayfärger för sig, limprodukter och spackel för sig, bets och olja för sig osv.

Nu har jag det övriga förrådet som behöver röjas upp och på det en rejäl dammsugning av hela källarplanet. Vi har även en omgång prylar som ska lämnas på auktion samt lite omorganisering av julsaker. I det stora har det dock nu skett en märkbar förändring och jag är framförallt lättad av att äntligen kunna bocka av det här med färgförrådet från listan. 

Ett riktigt Gott Nytt År så ses vi igen i början på 2019 med mer av rensa och att skapa sig ett enklare liv.


//Tina


2 kommentarer:

  1. Hej! Så skönt när sånt blir gjort. Efter helgerna ska jag oxå ta ett rensa race. Kollar här så blir jag ännu mer inspirerad. Ha det så gott.
    Ha ett gott slut 2018& ett gott nytt 2019.
    Kram Helene (helenestund )

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack rara Du för att du kikar in- Gott Nytt och Kram på Dig!

      Radera