8 nov. 2018

Årets Gran & Rensat i Jullådan...

Under veckan har alla julsakerna gåtts igenom. Älskar julen och ser mycket fram emot första advent och att på sikt få ta in den ljuvligt doftande granen. 

Merparten av pyntet är sedan tidigare bortrensat. Mest blir det julgransdekorationer och så har jag några få saker som jag verkligen håller av och ser fram emot att ta fram varje år. B la är det en vit porslinsren och den vita snögloben i inlägget här

Julkulor har det varit lite olika färgtema på men i år bestämde jag mig för att spara på ett av dem och sälja resten. Det blir det grå-gröna temat som påbörjades för ett par år sedan men som aldrig hann bli helt komplett. Istället har det blivit rostrött med inslag av grått och guld. Metall som jag är stämmer det dock bättre med de grå, vita och grågröna nyanserna och till årets gran har jag lagt till några väl valda favoriter. 

 Julstjärna Star Trading, Sammetsband Ellos, Julgransdekorationer Jotex, Julkula grågrön Green Gate, Julkula glas/silver Lene Bjerre, Fjädergran A lot Decoration.


Vidare användes under förra året endast fyra enheter julbeslyning. I år blir det någon till. Mest är det stjärnor och så någon ljusslinga som ljusar upp. Några mindre pappersstjärnor och tillhörande elkablar har i år även rensats bort.

//Tina 

1 kommentar:

  1. Hej vännen,
    Rensade min jullåda innan jag packade ihop det förra året.
    Sen rensade jag bort några stjärnor, julgransfot etc när vi rensade förrådet för ett tag sedan.
    I år blir det ingen vanlig gran här, orkar inte släpa ut den i trappuppgången sen. Så det blir en eller två rumsgranar med bara nån ljusslinga i tänkte jag.
    Kan längta lite efter det...
    Hoppas du har en fin helg!
    Varma kramar Anna

    SvaraRadera