6 nov. 2018

Klassisk sko & Vinterns kapsel...

Till vinterns kapselgarderob har jag investerat i en klassisk chelsea boot. Modellen är hållbar över tid, passar till det mesta i garderoben och kan dessutom användas höst, vinter och vår. Helt i mocka med insida i textil och skinn och bara så otroligt skön på foten(kan vara de skönaste skorna jag ägt) och märket är Rosa Negra.

Ett par andra skor med kilklack som ni sett i en tidigare kapsel rensades samtidigt bort och är lagda till försäljning på Tradera.


Komma hem

I vinterns kapsel ersätts Converse och sneakers nu med dessa chelsea boots och vid riktigt kall väderlek tar jag fram mina Uggs. Den vita ärmlösa toppen med spets från höstens kapsel här byter plats med en blus i leoprint och höstjackan mot en varmare ullkappa. 


Bastop GANT, Leotop Saint Tropez, Jeans Gina Tricot, Jeansskjorta HM, Chelsea boots Rosa Negra.

Min kappa i ull är säkert 10 år gammal men håller sig fin än. Den har varit en riktigt en bra investering i garderoben. Ett annat plagg som användas flitigt under vintern är min kashmirtröja från Soft Goat. Kashmir är helt ljuvligt och värmer gott utan att stickas. Ett plagg som varit dyrt i inköp men med lång livslängd och som jag använder året om. 

I övrigt har jag behållit det mesta från höstens kapsel.

//Tina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar