28 nov. 2016

Pyntat inför Julen...

Hej fina läsare. Hur har ni det så här några veckor före Jul? Visst känns det som om det går fort nu?! Jag har inte alls känt någon julfeeling på sistone. Den försvann någonstans på vägen men skall säkert komma tillbaka igen:-).

I helgen satte vi upp stjärnor i fönstren och tog fram lite pynt. Har inte så mycket sådant kvar, utöver julgranspyntet blir det en handfull saker. Nytt för i år är dock en fin snöglob med renar och med foten klädd i näver som jag sprang på vid ett besök på ÖoB. Har länge letat efter en fin och denna kunde jag bara inte motstå.

Komma hem

I år blev det även ett gäng vita hyacinter i fin kruka i Day Home stil från ICA. Bilden visar tydligt vilken typisk metallelementspersonlighet jag är som handlöst faller för det som är silvrigt, metalliskt, grått och vitt. Det är intressant hur tydligt det tar sig uttryck i vårt hem. 
Mer om de fem elementen hittar ni under Feng shui i menyn Kategorier till höger.


//Tina


1 kommentar:

  1. Hej Tina!
    Ja, nog är det märkligt... jag tänder ljus, spelar julmusik och tycker det är mysigt... men min största önskan är bara lite lugn o ro och lite ledigt just nu... Så jag liksom hinner känna av julkänslorna.
    Väldigt fin snöglob... minns när man hade sånna som liten, var helt förtrollad av dem.
    Kram till dig!
    /Anna

    SvaraRadera