28 dec. 2022

Dispens...

Året går mot sitt slut mina vänner och jag har en del av min rensning kvar. Målet har ju som ni vet varit att bli helt färdigrensad till årsskiftet 2022. Jag kommer inte riktigt hinna det. 

Efter en intensiv höst behövde jag få landa och vila i December och har så gjort. Jag har inte rensat sedan övervåningen blev klar. Har istället mest bara chillat och njutit av Julen och innan allt återgår till vardag igen tar jag även nu tillfället i akt att njuta av ytterligare några kravlösa dagar. 

Komma hem

Har pga rådande omständigheter ansökt om och gett mig själv dispens med rensningen till sista Januari. Det känns helt okej. Det är ingen ko på isen, men jag behöver ändå ha kvar någon form av deadline. Det känns fortfarande viktigt. 

Det jag har kvar att rensa och gå igenom är all förvaring i dagbädden. Därefter behöver jag sambons hjälp med att gå igenom färgförrådet och förvaringsbackarna i källaren. Det är huvudsakligen sambons domän de här två områdena, varav vi behöver sluta upp och hjälpas åt med det. I källaren har jag så även klädskåpet och skoskåpen i tvättstugan kvar, samt att tömma ut i källarförrådet en allra sista gång där det som rensas bort tenderar landa innan det slutligen körs iväg. 

Är så nära nu och längtar efter att inte behöva lägga merparten av min lediga tid att rensa mer. Ser istället fram emot att få mer tid att träna, promenera, yoga, meditera, läsa och göra allt det där jag inte känt jag hunnit med på väldigt länge. 

Förmodligen kommer en del finjusteringar göras under det kommande året. Det kommer vara saker som dyker upp längs vägen som vi kommer komma fram till att vi kan klara oss utan. Det är jag helt säker på och hoppas även på, men de kommer vara ytterst få. I denna sista rensning vet jag till 100% att jag rensar bort allt överflöd. Jag vet att jag har skrivit det förut, men den här gången finns det inte längre några tveksamheter. Den här gången vet jag att vi äntligen når i mål. 

Stay tuned fina läsare för vidare uppdateringar & Ett riktigt Gott Nytt på er så ses vi igen på det nya året!

//Tina


2 kommentarer:

  1. Gott Nytt År till dig Tina! Det är alltid spännande med ett nytt år med nya möjligheter (ja, även om man egentligen kan börja om vilken dag som helst!).
    Så bra att du har flyttat fram din deadline, det är viktigt att ta sig tid och utrymme att vila när man behöver det. Jag funderar också på hur jag ska kunna få in mer vila i min vardag utan att det blir så "av och på". Idag ska jag fila på mina nyårslöften som bland annat handlar om träning och hur jag ska kunna minska mina känslor av stress.
    Det är intressant att fundera på vad som händer när man rensat klart och vad man då vill lägga sin tid och energi på! Du får gärna skriva mer om det! Jag är nyfiken på det, jag är själv så klar jag kan bli just nu i boendeytan men har loftet kvar och det vet jag faktiskt inte när det kommer att bli läge att genomföra det eftersom hela familjen behöver involvera sig.
    Ser fram emot att att följa dig under 2023 och önskar dig ett fint nytt år!
    Kramar Eva Maria <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Eva Maria & God fortsättning vill jag önska Dig:)!

      Vi delar samma mål med mer träning och mindre stress under 2023. Jag är så dålig på att vara konsekvent med just det. Har precis som dig en av/på- knapp och saknar ofta den där balansen. Det blir antingen 100% eller inget alls:).

      Tack för att du vill att jag skriver mer om vad jag kommer lägga min tid på nu när rensandet snart är klart. Det känns väldigt spännande och jag skriver gärna mer om min upplevelse av det här på bloggen framöver.

      Så härligt att du känner dig färdig på boendeytan. Det är ju fantastiskt bra jobbat och även jag ser fram emot att fortsatta följa din resa med köpstopp, loftet och allt annat du bjuder oss läsare på!
      Idag kör även jag igång med mitt köpstopp. Finns ett nytt inlägg om det på bloggen idag;).

      Många Kramar till Dig!

      Radera