15 apr. 2019

Glänta på dörren till ett Enklare Liv...

En morgon sköljde det över mig, insikten om att när jag rensat klart i vindsgarderoben kan jag för första gången sedan den här resan startade någon gång under 2015 börja glänta på dörren till ett enklare liv. Efter vindsgarderoben är rensad finns det inte längre några gömmor eller platser med kaos och överflöd. Ingen stökig källare eller ett fyllt förråd

Tanken känns både främmande och en smula skrämmande. Vad händer sedan? När man liksom inte bara kan börja glänta in utan är där mitt uppe i enkelheten. När det inte längre finns något mer att skala av?

Komma hem

Jag har haft det på känn men inte förstått hur nära vi faktiskt är nu. Allt detta rensande månad ut och månad in under de senaste fyra åren har börjat ge alltmer tydliga resultat. Men att vi ens kunde samla på oss så mycket möbler och prylar ihop är för mig fortfarande ett mysterium. 

Mest chockad är jag nog över all denna inredning som ackumulerats genom åren och som också har varit det svåraste för mig att reducera ner och rensa bort.  Aldrig mer. Aldrig igen. Jag ser det framför mig nu. Det enkla livet. Jag har det inom räckhåll.     

//Tina

1 kommentar:

  1. Jag är verkligen imponerad av den resa som du genomgått. Det är ju inte bara att fysiskt göra sig av med sakerna och att genomföra rensningen. Det är ju en otrolig mental resa, och jag kan tänka mig att du vajjat fram och tillbaka ibland, men nu funnit din väg.
    Ska ta och röja upp i köket här nu och sen ställa en tulpanbukett på vår köksö med :)
    Ha en riktigt fin påsk kära du!
    Varma kramar Anna

    SvaraRadera