29 nov. 2018

Tomma hyllplan i källaren...

Jag känner mig överväldigad av det jag just nu håller på med i källaren. Så långt är alla lådor rensade och omorganiserade till dagbädden. Våra källarhyllor har för första gången på år nu flera tomma hyllplan. Det känns helt underbart. Kvar är en rad med förvaringslådor som hör sambon till med diverse el- material, vvs- kopplingar och en del annat som jag inte har en susning om vad det är. 

Och mardrömmen sen på det är färgförrådet. Jag känner mig totalt chockad och överväldigad av det utrymmet. Var kommer alla målarburkar från? Och allt annat? När har det smugit sig in där och hur ska de kvarvarande lådorna med penslar, tråg och spacklar få plats? 

Det är verkligen så mycket att gå igenom och det bara ska ske innan detta årets slut.

IKEA

Låt mig bara säga att det mycket väl kan uppstå friktion i dessa stunder. Jag tycker allt som oftast att det måste gå att rensa bort mer än vad sambon tycker. Senast förra veckan hade vi en diskussion om vad som behöver sparas av diverse överblivna skruvar, gångjärn och allt vad det nu var i en av lådorna med kökstillbehör. 

IKEA kör ju sina specialskruvar till allt och vi har det gamla kökssystemet FAKTUM som inte säljs längre, så visst jag förstår att en del av det är klokt att spara. Vi är bara väldigt olika på hur mycket av varje sak som behöver sparas och jag fullkomligt avskyr att samla på mig onödiga saker som kanske inte ens kommer att användas. Jag får panik:)!

Det löste sig dock till slut så att vi båda var nöjda, men det är inte alltid så lätt på vissa områden. Båda måste vara villiga att ge och ta, kompromissa och försöka mötas halvvägs.


//Tina
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar