5 dec. 2018

När allt blivit sålt...

Det är en speciell och härlig känsla när man med lite is i magen fått allt sålt som lagts ut på annons. 

Det är en del jobb som ligger bakom och sedan ska det packas och skickas och hållas reda på betalningar och en del får man minsann påminna också:), men jag tycker ändå belöningen i de allra flesta fall känns större än besväret och den här gången fick jag ihop dryga 3000:-.

Komma hem

Nu senast har jag haft ett 10- tal annonser ute. En del av dem har annonserats vid ett par tillfällen då det ej funnits något intresse första rundan, men till slut så. Det sista har precis blivit sålt och därmed blir det check på alltihop. En matta från Day Home var det som bringade in mest pengar och resten som bestod av diverse julsaker, kläder och skor gav tillsammans ca 1000:-.

Det är ju onekligen så att det är många bäckar små som till slut ger den där extra tusenlappen på kontot. Det kan m a o löna sig att lägga ner lite kraft och energi på att sälja sina bortrensade prylar. Sen ibland hoppar även jag över säljprocessen när det inte finns tid och utrymme för det under vissa perioder i livet. Huvudsaken är ju ändå att få iväg det som rensats bort. Skänka eller sälja spelar mindre roll.

I förrådet finns mer som ska annonseras ut. Det kan vara både bra och dåligt så här nära inpå Jul. Förbereda annonserna kan man ändå göra på t ex Tradera. Sedan bara att lägga upp efter hand som det passar.


//Tina

3 kommentarer:

  1. Ja, den känslan... Så skönt när man blir av med det man sorterat bort.
    Vi har med varit väldigt flitiga här tycker jag. Har sålt av för flera tusen och det känns så himlans skönt. Sen ville jag ha en ny adventsljusstake, men då kändes det bra att typ 8 enheter såldes och en köptes in.
    Har haft en urmysig morgon och fm med mina fina väninnor. Vi har ätit frukost och tittat på film, sååååå mysigt.
    Ta hand om dig rara du!
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  2. Javisst är det skönt när man får det sålt. Håller fortfarande på att rensa här. Men snart blir det lite juluppehåll.
    Sköt om dej.
    Kram Helene

    SvaraRadera