20 nov. 2018

Hur gör ni med belysningen & 12 Snabba om Julen...

Första Advent börjar närma sig och jag funderar fram och tillbaka på var jag ska placera mina få belysningsenheter. Älskar Julen och vill att det ska kännas mysigt överallt.

Nu är jag nyfiken på att höra hur Ni gör? Ljusstakar eller stjärnor? Kanske både och? Något i varje rum eller någon enstaka? Och när tas granen in? När åker den ut? Pynt? 


Nedan följer 12 snabba om Julen som jag hittade via supermysiga Julbloggen Emmas Julblogg.

Mer Jul eller Stilla Natt?
Stilla Natt

Julafton eller Nyårsafton?
Tveklöst Julafton

Julmat eller Julgodis/Julfika
Förvånansvärt nog julmat- är annars en riktig sockerråtta

Julklappar eller Julgran?
Julgran- köper inga klappar

Risgrynsgröt eller skinkmacka?
Lite av varje och gärna ihop

Julfilm eller Julmusik?
Kan inte välja- älskar julmusik o c h julfilm

TV4 eller SVT på Julafton?
SVT- Kalle står alltid på i köket när vi lagar till allt gott

Ljusslinga ute eller adventsljusstake inne?
Adventsljusstake inne

Julmust eller glögg?
Jag måste ha av b å d a!

Black Friday eller Mellandagsrea?
Inget av dem

Juleskum eller Alladin?
Alladin

Julblogg eller Instagram?
Har ju kopplat ner mig helt från Istagram(mer om det här) så helt klart Julblogg

//Tina

2 kommentarer:

  1. Hej Tina! Här är alla utomhusslingor uppe o en adventsgran..november är mörk så det gäller att mysa till det.Inne har jag elflugan framme (men den har jag hela året utom sommaren) I helgen kommer stjärnorna upp o maxas i ett fönster 6st men bara de inget annat i fönsret. Har inga tomtar..sätter lite tallris i krukor både inne o ute..tänder ljus o brasa dricker julte o kanelkaffe...klär en innegran om tre veckor. Kram o ha en härlig mystid nu Pia

    SvaraRadera
  2. Hej fina Tina <3
    Jag rensar ju igen... eller fortfarande kanske jag ska tillägga.
    Så fort något inträffar som ger mig stresspåslag rensar jag... finns det något samband kanske? Dessutom rensar jag då alltid bort saker som stjäl min energi.

    Jul älskar jag med, men gillar en sparsmakad jul. Är inte alls "tradistionell" med röd jul utan ganska nedtonat pynt.
    Jag gillar adventsljusstakar bäst, för jag är lite bekväm oxå och tycker att det är krångligare att få upp stjärnor snyggt ;-)
    Ska ta upp all belysning i helgen och se över om det är mer som ska säljas av, tror faktiskt att vi har mer än vad vi behöver. Sen är jag väldans sugen på att byta ut nån och då kanske om jag säljer tre och köper en ny så känns det ju också bättre och mer hållbart.
    Ha det så fint vännen <3
    Å natti natt!
    Kraaaam Anna

    SvaraRadera