11 okt. 2018

Rensat klart på övervåningen...

Det tar lite tid mellan rensningarna. Jag jäktar inte utan tar en sak i taget och njuter faktiskt av processen som inte alls är lika överväldigande som den en gång varit.  

Nu är jag klar med arbetsrummet och därmed även övervåningen. I sovrummet minns ni kanske att jag rensade bort en stor matta, den fick vi såld omgående på Blocket och ytterligare en på Tradera. Skönt när försäljningen flyter på utan någon större ansträngning.

En av mina absoluta favoritböcker inom området Feng shui som läses om och om igen. En 'keeper'. 
Komma hem

I arbetsrummet har jag gått igenom pyssellådan och det var en del saker i den som kunde slängas, diverse papper samt ytterligare några böcker från bokhyllan. Med just böcker vet jag ganska omgående vilka jag känner mig färdig med och kan släppa taget om. Så härlig känsla det där att släppa taget och liksom bjuda in ny kunskap och inspiration i livet. 

Jag skickade iväg ett mail till biblioteket för att höra om de var intresserade att ta emot böckerna. De är i fint skick inom olika områden såsom inredning, arkitektur, design. B la rensade jag nu bort Marie Kondo- böckerna som ju varit så populära. 

I övrigt så finns i mina ägor fortfarande ett 10- tal IKEA- kataloger från slutet av 90- och början av 2000- talet som jag ganska snabbt kom fram till att jag inte kände mig redo att rensa bort. Tycker visserligen inte om känslan av att vara bunden till något föremål alls, men rensandet ska heller inte göras bara för rensandets skull. IKEA, deras möbler och design har intresserat mig så länge jag kan minnas och jag finner fortfarande stor glädje i de där katalogerna. 


//Tina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar