13 okt. 2018

Rensat dagbädden & Ljuvlig Höstdag...

Idag tog jag tjuren vid hornen och tömde ut allt i dagbädden. Belöningen när jag var klar var en promenad i det helt ljuvliga Brittsommarvädret. 

I dagbädden är allt sedan tidigare organiserat i mindre förvaringslådor IKEA KUGGIS, så när jag väl satte igång gick det undan. Jag fann en del som kunde rensas bort såsom t ex olika munstycken till dammsugaren. Kan inte minnas att vi använt något av dem med undantag för den runda borsten som fick stanna. En låda med kamera och tillbehör fick även flytta upp i ett skåp i bokhyllan istället. 


Komma hem

Vidare förvaras i dagbädden lite olika saker såsom t ex vetekudde och sittunderlag, dammsugarpåsar, dammsugarfilter och övriga tillbehör, klädvårdsrullar, min egen lilla uppsättning av verktyg, hårfön och plattång(då vi har begränsad förvaring i badrummet) samt möbeltassar och batterier. En låda för vardera. 

Som ni vet sedan tidigare är planen att de saker som förvaras i ett par hyllor i källaren även ska få plats i dagbädden. Det är b la glödlampor, förlängningskablar mm. Det finns några tomma lådor över till det. 

Det ska bli otroligt skönt att gå igenom den förvaring vi har med diverse saker och få tomt på en del av hyllplanen, omorganisera och förenkla. Målet är att ha så lite saker som möjligt i källaren undantaget färg, penslar, spacklar mm som jag vill göra plats för i färgförrådet, så där behöver det också rensas en del framöver. 


//Tina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar