18 sep. 2018

Skalat av i verandan...

Det minimalistiska experimentet tog sin början i vardagsrummet och har fortsatt i verandan. I verandan har vi en platsbyggd dagbädd tillsammans med fåtölj, fotpall och ett avlastningsbord. Redan från början bestämdes att ett av dessa objekt skulle få vara kvar. Det blev fotpallen. 

Komma hem

Fåtöljen var den möbel som tog mest plats och kändes därmed självklar att plocka bort, men beslutet var ändå lite kluvet då den används av oss båda. Samtidigt om vill man ha till en förändring och prova något nytt får man helt enkelt bara göra det. 

Fåtöljen och avlastningsbordet kommer att stå kvar i förrådet tillsammans med våra övriga möbler som vi skalat av. Jag är inte beredd att göra mig av med allt här och nu men spår att det kommer bli så till slut ändå. 

Verandan känns nu luftig och enkel och jag känner mig liksom lättare i kroppen när jag vistas där. Det är konstigt hur mycket energierna faktiskt ändras bara genom att plocka bort ett par möbler.

I övrigt så försöker jag nu tackla det som hör arbetsrummet till. Det är en del papper som jag behöver gå igenom. Böcker har rensats i omgångar så där finns inte mycket mer att rensa bort och så finns det lite pyssel som jag känner mig osäker på. Mest har ju detta plockats fram när syskonbarnen varit och hälsat på, men de börjar bli stora nu så frågan är om det kommer att användas så mycket mer framöver.

//Tina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar