19 sep. 2023

Garderobsinventering på Simple Living- vis...

Hösten står för dörren och det har åter blivit tid att sätta ihop höstens garderobskapsel. I år har jag observerat en del plagg som börjat bli slitna och som successivt kommer behöva ersättas under de kommande höst- och vintermånaderna. 

Nedan min inventering av garderoben hösten 2023;

Bh Lindex, Byxa Bonprix, Bastop Anna Field, Sneakers Skechers

Utöver en ny uppsättning underkläder behöver jag även köpa 2 st nya svarta byxor. Dessa haremsbyxor i collaget ovan har jag haft som en del i min garderobskapsel under flera års tid. Använder dem jämt och till allt möjligt. Superbekväma och passar till det mesta. Byxan kommer från Bonprix.

Vidare behöver jag även ersätta de bastoppar som finns i min nuvarande garderob. De befintliga kommer dock fortsätta användas till träning och som hemmamysplagg, varav jag samtidigt rensar bort äldre uttjänta. Uppskattar att jag behöver investera i 5 st nya bastoppar i höst och kan verkligen rekommendera dem ovan med holkärm från Anna Field. God kvalitet till ett mycket bra pris.  

På skofronten behöver jag i år eller i början på nästa införskaffa ett par nya sneakers. Sedan jag börjat använda Skechers för några år sedan kan jag inte tänka mig något annat märke. Otroligt bekväma och fungerar utmärkt på mina fötter som varit drabbade av både en långdragen inflammation i hälen (pga andra sämre sneakers) och nu senast en envis behinneinflammation.

Höstens shoppinglista

  • Byxor 2 st
  • Bastoppar 5 st
  • Sneakers 1 par
  • Underkläder

I övrigt kommer jag använda mig av mina tidigare nyckelplagg även i höstens kapsel. Chinos, jeans och slacks som komplement till harmesbyxan, någon blus och kimono till fest, klassiska blåvitrandiga skjortor, jeansskjorta samt ett par värmande stickade plagg. 

På skofronten utöver sneakers fortsätter jag använda mina mockabruna chelsea boots tillsammans med stövlar och längre fram vinterkängor. När det kommer till ytterplagg hänger min sisådär 15 år gamla ullkappa med än. Kappan kvalificerar förmodligen in sig som ett av mina absolut bästa och mest hållbara köp någonsin.

Mitt collage kan framstå något färglöst :) och jag föredrar faktiskt att ha det precis så, dvs en väldigt neutral bas i garderoben som jag sedan enkelt kan piffa till med en färgglad scarf eller t ex ett klatschigt armband. 

Alla plagg matchar på så vis också varandra och det är det som blir nyckeln till en enkel och praktisk garderob. Något enstaka plagg med färg finns dock i regel också alltid med i kapseln såsom t ex kimonon som jag aldrig tycks tröttna på. 

Mer att läsa om den enkla garderoben i inläggen här.

Tina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar