17 okt. 2023

Mysig stickad tröja- Budgettips...

Kände att jag ville kika in här på bloggen och tipsa er om ett av höstens bästa stickade plagg till budgetpris. Älskar dessa mjuka och värmande tröjor som jag har i tre olika utföranden i ljusgrå, ljusbeige och nu senast i en lite mörkare brun ton. 

Har i min garderob sedan tidigare ett par stickade plagg i kashmir som är helt ljuvliga, men som onekligen också kräver en del omvårdnad och även kostar en slant, varav jag är lite varsam med dem och vad jag använder dem till. 

Komma hem

Förra året hittade jag efter en del efterforskningar dock så äntligen en passande tjockare tröja att komplettera mina lite finare kashmirplagg med. En stickad tröja som kan användas mer oömt till vardag och fritid och inte kräver samma skötsel. Märket är Vero Moda och går under namnet VMLEFILE OVERSIZE BOXY BLOUSE. 

Tröjan finns i många olika färgställningar både neutrala och färgglada. Jag har köpt mina hos ZALANDO till ett pris av 349:- men de säljs lite överallt. Valde en storlek större än jag brukar för att få den där extra rymliga, mysiga känslan. Kan verkligen rekommendera dessa tröjor som är mycket användbara i snyggt utförande och utan att stickas (ingen ull).

...

Vidare har hösten nu verkligen gjort sitt definitiva inträde och jag njuter för fullt. Älskar vindarna, den höga luften och färgskiftningarna som så sakteliga börjat skymtas på träden. En så vacker tidMindre stressat än sommaren med ett långsammare tempo över lag. Det blir mycket tända ljus, te och ibland en kopp varm choklad att krypa ner i soffan med tillsammans med en god bok. 

//Tina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar