11 jan. 2023

Check på färgförråd & förvaringsbackar...

Oh, dear! Färgförrådet var som väntat mycket att ta sig igenom men gick faktiskt den här gången förvånansvärt smidigt. Tro mig när jag säger att jag bävat för denna rensning. Färgförrådet har gett mig både migrän och magkatarr. Det är helt galet hur röra påverkar mig både på ett fysiskt och psykiskt plan.

Under pågående rensning av färgförrådet

Samarbetet mellan sambon och mig gick väldigt bra denna gång. Vi har helt klart rykt ihop mer än en gång i den här typen av rensningsprojekt tidigare:). Jag vill i regel slänga mer än sambon när det kommer till den här kategorin, men den här gången var vi faktiskt väldigt samstämmiga. 

Varje färgburk, sandpapper, spackel, lim, penslar, vätskor och allt annat övrigt har minutiöst gåtts igenom och för första gången på väldigt, väldigt länge kan man nu både hitta och se vad som förvaras där inne. Det blev en hel del bortrensat och jag känner mig mer än nöjd med slutresultatet.

Efter färgförrådet blev klart orkade vi tacksamt nog fortsätta med förvaringsbackarna. Hyllorna gick jag igenom för ett tag sedan här, så det var ett relativt enkelt rensningsuppdrag. Det blev väl inte jättemycket rensat i backarna, men en del ändå och jag vet att vvs, el mm. är sådant vi kommer ta i bruk framöver när vi slutligen renoverar källarplanet som står näst på tur. 

Allt som allt ägnade vi ca 3 timmar i källaren. Jag tänkte att det skulle ta betydligt mer tid, typ en heldag. När man väl sätter igång och hjälps åt går det dock allt som oftast fortare än man först tänkt sig. Mest energi lade jag nog faktiskt på att oroa mig över att orka ta mig igenom själva rensningen. 

//Tina


2 kommentarer:

  1. Wow! Grattis till det arbetet med färgförrådet! Det var ett mastigt jobb! Vi har också ett stort färgförråd på vårt loft. Där finns det massor med burkar med färg, spackel och annat, även som den förra husägaren har lämnat. Vi skulle nog behöva gå igenom vilka vi inte behöver spara och vilka som kanske till och med har torkat.
    Det är så mycket roligare och enklare när man kan samarbeta! Då blir allting mycket lättare. Sen känns det så bra efteråt när man vet att man har ordning och koll på vad man har.
    Jag känner absolut igen det att oroa sig i förväg innan själva arbetsuppgiften... det har jag en tendens till också och så mycket energi det går till det helt i onödan. Nu när jag har sagt att jag ska träna Mindfulness så har jag blivit extra uppmärksam på det. Det känns bra att lägga en stund på att planera arbetsuppgifterna och hur de kan genomföras men sedan lägga det åt sidan tills det är dags för utförandet! O ja, det behöver jag träna mycket på!
    Igen grattis till det stora jobbet och beröm er själva ordentligt!
    Kramar Eva Maria <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina du för allt beröm!
      Jag är såå lättad att denna rensning slutligen är genomförd. Tror det är 4-5 år sedan vi gjorde en grundlig rensning där inne, en hel del saker har onekligen fyllts på under den tiden och det behövdes nu en ordentlig genomgång:). Känner mig flera kilo lättare:) he he.
      Tack för att du tar dig tid att kika in här<3
      Önskar dig en fin vecka.
      Kram!

      Radera