26 nov. 2020

Tjuvstartat lite...

Jag är väldigt traditionsenlig av mig och väntar i regel med att tända adventsbelysningen till just första advent. Igår tjuvstartade jag dock lite med att tända ljusslingan i sovrummet. Det ska bli väldigt mysigt med julen.

Komma hem

Allt från jullådan och övrig belysning står just nu på matbordet i en enda stor röra. Även om jag reducerat ner både pynt och belysning genom åren känns det fortfarande mycket. Det finns onekligen en längtan efter att förenkla julen ännu lite till. 

Förra året kompletterade jag julbelysningen med en Svenljungaljusstake och i år känner jag att jag hade velat ha färre. Saker ändrar sig. Dessutom har sambon fixat ljusringen. I år kommer jag hur som helst ta fram och njuta av all adventsbelysning som består av;

2 st ljusstakar
2 st stjärnor
2 st ljussslingor
1 st ljusring
Julgransbelysning

Utomhus har vi även ett ljusnät. 

Julgransbelysning har vi två olika, en mer traditionell med vita ljus som kläms fast och så en vanlig ljusslinga som brukar vara den som används mest. Ska i år rensa bort en av dem och lämna till skänkes tillsammans med övrigt pynt som det också håller på att rensas bland. Efter jul reducerar jag förmodligen ner något ytterligare bland just belysningen.

//Tina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar