26 juni 2020

Värmebölja & Bloggtorka...

Ohhh, i Blekinge råder värmebölja och jag har drabbats av fullkomlig bloggtorka. Jag trivs inte något vidare i värmen och varken knopp eller kropp är väl precis på topp. Däremot är jag oändligt tacksam varje morgon vi stiger upp och fortfarande är friska. Något de flesta av oss säkert tänker lite extra på just nu och inte på något vis tar för givet under rådande omständigheter. 

Komma hem

Om kvällarna kör vi till havet och svalkar oss. Gräset behöver klippas, uthuset städas och rabatterna rensas, men det är mycket mer tilltalande och behagligt och roande att slänga sig på Harleyn och köra mot grannstadens vackra kustremsa med sin vita sand. 

Där vid havet kan vi andas djupt igen, känna ro och uppskatta värmen och allt det vackra som kommer med sommaren. Det är också där tankarna om ett enklare liv kommer lite extra fram, för vad kan väl egentligen vara mer enkelt än livet på en sandstrand...

//Tina

2 kommentarer:

  1. Hej i värmen! ja inte är jag heller på topp i värmen...väntar till kvällen med att gå ut i trädgården. Tar gärna ett dopp i "poolen"(nu är det bara en billig plastpool, men det räcker för mig). Skönt med "hemester" tycker jag! kram *piah

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter härligt Piah med pool! Behövs i den här värmen. Idag har vi varit hemma hela dagen och fixat i trädgården. No bueno i 27 graders värme och sen västerläge på det, men det behövdes verkligen:).
      Kram på Dig!

      Radera