3 okt. 2018

Nu är det Jul igen...Eller?

Fick mig ett gott skratt när jag läste på skylten placerad ovanför Julmusten:)...'Nu är den äntligen här!' Vi befinner ju oss trots allt bara några dagar in på Oktober månad, men men jag älskar Julen och välkomnar redan nu det som hör högtiden till. 

Särskilt i år känner jag en stor förväntan inför Julen, detta till trots att jag varken köper julklappar eller deltar vid det traditionella släktjulfirandet.

Komma hem

Men det finns ju så mycket annat som är mysigt med Julen och jag tänker njuta hela vägen fram till dess. Det ska bakas och drickas glögg och granen ska planeras och ljusen tändas och musten serveras och så vill jag strosa runt och titta på allt julfint i skyltfönster och i affärer. Inte behöver man köpa av det man ser, inget av det faktiskt, det räcker gott att njuta av stämningen som kommer där till. 

Det är väl just den mysiga känslan med Julen som jag dras mot allra mest. Inte shoppingen eller stressen eller att det ska se ut på ett visst vis. Nej, det är friden och tiden, belysningen, den goda maten, dofterna, drycken, filmerna, godiset och möjligheten att äntligen bara få vara. 

Mer om en Enkel Jul i inlägget här.


//Tina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar