25 okt. 2017

The Minimalists- En stor inspiration...

Joshua Fields Millburn och Ryan Nicodemus är min absolut största källa till inspiration inom området för minimalism och simple living. Jag kom först i kontakt med dem via deras blogg och blev senare riktigt biten efter deras TED Talk som jag delat på bloggen i ett tidigare inlägg här.

Åren har gått och jag har alltsedan fortsatt följa dem via sociala medier och hittills läst en av deras tre böcker; Everything that remains. Varje vecka lyssnar jag numer även på deras inspirerande podcast; The Minimalists

Joshua och Ryan´s bakgrund och livsöden är gripande och jag kan inte få nog av deras livsvisdom. De här två grabbarna hade verkligen allt det som vi förväntas sträva efter i livet. Båda har haft välbetalda jobba, gjort strålande karriärer inom företagsvärlden och erhållit all materiell lycka man kan tänkas önska sig. 

Men det skulle visa sig att allt de kämpat för, i slutändan inte skulle bringa dem den tillfredsställelse i livet som de väntat sig. I själva verket skulle det visa sig att allt överflöd av pengar och materiella ting istället skulle göra dem olyckliga och deprimerade med ett gapande tomrum inombords.

En viktig sak jag ofta hör dem nämna för sin publik är att resan mot ett enklare liv inte nödvändigtvis är enkel; Simple ain´t  easy. Bakom ligger hårt arbete och det går verkligen inte att vända runt på livet i en handvändning. Så sant. Att rensa och förenkla i sitt liv tar tid, kraft och energi. 

Passar på att tipsa er om Joshua och Ryan´s dokumentärfilm; Minimalism- A documentary about the important things. Netflix har den. Jag såg precis om dokumentären härom dagen och den är verkligen helt fantastiskt bra!

//Tina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar