28 sep. 2015

En helg med minimalism...

I Lördags körde jag och sambon igång tidigt och började på höstens vardagsrumsprojekt. Mycket skulle tömmas och bäras ut och till sist stod det endast en pall kvar i rummet. Jag kan ju inte förneka att minimalisten i mig vaknade till liv en smula...

Komma hem

I helgen tog vi så också äntligen beslut om att öppna upp ett utrymme som finns gömt i väggen mellan vardagsrummet och köket. Det är en spalt med ett djup på dryga 40 cm som vi upptäckte när vi fällde in el och satte ny gips i vardagsrummet för några år sedan. Här ska tv:n få stå, lite i skymundan och inte längre det första man ser när man tittar in.

Komma hem

Framåt kvällen slog jag mig nöjt ner i mitt nya minimalistiska vardagsrum och avnjöt ett glas vin. Jag kan verkligen se mig själv leva med väldigt få saker, det bor helt enkelt en minimalist i mig som väntar på att få komma ut...

Komma hem


//Tina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar