21 okt. 2015

Enkla Feng shui- skolan Del 1...

I takt med att jag själv läser och lär mig kommer här till er läsare första delen om 'De fem elementen' som man ofta talar om inom Feng shui och där en kombination av samtliga element används för att skapa balans i inredningen. 

På bilden nedan har jag satt ihop en enkel illustration över Träelementet.


Högst upp dess positiva respektive negativa egenskaper, rakt ner vad som är Trä, till vänster färger och till höger de former som räknas till Träelementet. 

I mitten ses vilket annat element som kan hjälpa till att dämpa Trä om man skulle ha ett överslag på det i sin inredning.

I nästa vecka skall ni få bekanta er lite mer med Metallelementet.

//Tina

2 kommentarer:

  1. Tack!! Man kan liksom aldrig få nog av kunskap om Feng Shui :)
    Läser du via nätet på Nordic School of Feng Shui för Susanna Utbult?
    Tänkte jag skulle hoppa på den där via webben som ån erbjöd, men min tid räcker inte till..
    Är redan överbelastad tyvärr.
    Ha en bra dag Tina!
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anna!
      Tack för att du kilar in :-). Jag läser till Certifierad Inredare via Inredningsskolan. Man får i den lära sig grunderna i Feng shui, men ej så djupgående som utbildningen du nämde där man utbildar sig till Feng shui konsult.
      Ha det så bra!
      Kram

      Radera