7 juli 2023

Simpel Sommardekor...

Här hos mig längst ner i söder har det regnat mycket de senaste veckorna vilket jag inte kan klaga på då jag tycker sommarregn är riktigt mysigt. Ska man måla huset som vi gör i år är det dock lite värre men har gått förvånansvärt bra ändå. Sambon har kämpat på med att parera skurarna och successivt också lärt sig läsa himlen, molnen och vinden :).

Brukar ni dekorera på något särskilt vis under sommaren? Jag gör det i väldigt liten skala. Mest plockar jag undan saker från hemmet såsom täcken, tjocka plädar, skinn och mattor. Allt som har ett värmande inslag helt enkelt och som vi inte behöver under de varma sommarmånaderna.

Komma hem

Ljus tänder jag sällan heller under sommaren, men eftersom det i år har varit så ostadigt väder och svalare temperaturer åkte ljusstaken fram och ställdes på soffbordet dekorerad med strandfynd. Behövs ju liksom inte så mycket mer för att skapa en somrig dekor. Älskar att plocka stenar och snäckskal när vi rör oss vid havet. Skilja på dem kan jag oftast inte längre men just de här stenarna och snäckorna vet jag kommer från Måkläppen som vi besökte i vintras. 

Det var en tuff vandring med hård vind och blöt sand och jag var full med nässelutslag som slog upp från ingenstans under natten och kliade på hela kroppen. Men vi gav oss iväg och fick till slut efter lång vandring även möjlighet att se sälarna som sedan följde oss i vattnet längs stranden på vägen tillbaka. Det var ett helt magiskt ljus den dagen och allt som allt blev det en väldigt fin naturupplevelse utslagen till trots :).

Hoppas ni har det bra där ute i sommaren.

//Tina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar