5 apr. 2022

Fått en del gjort...

Med det tragiska i vår omvärld som tog sin början i slutet på Februari har jag inte fått riktigt lika mycket gjort som jag först planerat för, men en del tycker jag ändå blivit genomfört.

Komma hem

För att nämna något har jag rensat och gjort fint i förrådet(...igen). Ovan kan ni se hur det såg ut efter den senaste rensaromgången av vårt hem. Nedan ses resultatet efter uppröjning och bortforsling av diverse möbler och prylar. 

Det mesta har körts iväg till skänkes och en del ligger ute till försäljning på Tradera.

Komma hem

Jag har de senaste åren känt ett allt större motstånd till allt det förberedande arbete som krävs vid en egen försäljning och också att sedan få iväg allting och hålla reda på betalningar osv. 

I det var jag mycket mer motiverad och uthållig i början på min rensarresa. Tillsammans gjorde dock sambon och jag en kraftansträngning och hjälptes åt att lägga ut ett 20- tal annonser på Tradera och det gick faktiskt förvånansvärt snabbt. Det bortrensade med försäljningsvärde rör sig om alltifrån LP- skivor till kläder och en del inredning. Nedan ett axplock av våra annonser. 

Komma hem- Tradera

Det har känts väldigt bra att få det här gjort. Jag njuter åter av att ha rensat bort ytterligare överflödiga saker från vårt hem och vårt ännu en gång nystädade förråd, även om där just nu så klart också förvaras allt det som kommer att skickas iväg. Och då vi har en del andra planerade behovsstyrda inköp som behöver göras framöver, blir detta också ett välkommet tillskott i kassan istället för att behöva nagga på vårt sparande som vi fortsatt med även i år.

Vidare har vi nu äntligen våren runt knuten, men April bjuder i vanlig ordning på lite mer ostadigt väder och ännu en omgång snö. Igår när jag var ute på min dagliga promenad kändes det som om en isstorm drog in. Snart så ska det väl ändå förhoppningsvis bli lite mer av sol och värme som vi alla behöver mer av efter de långa mörka vintermånaderna.

I helgen sådde vi optimistiskt nog så också fröer som står placerade i fönsterkarmarna i väntan på våren. Det blev lite olika kryddor, majs, tomat och morötter. Förra året sattes solrosor i våra betongkrukor på altanen. Det vill jag göra även i år och har köpt fröer till det och ska även sätta några fritt i trädgården. Småfåglarna uppskattar också dem solrosorna, men lite länge fram under den sena hösten.

//Tina


2 kommentarer:

  1. Bra jobbat!! Vilken kraftansträngning! Och så fint det blev i förrådet! Det rummet ser så fint ut i sig. Jag har också fått längre handläggningstider för att sälja saker, därför har jag skickat mycket till Sellpy de senaste åren. (Hittills 20 påsar.) Jag har en lista på större saker jag skulle behöva lägga ut annons på, det är främst saker som blivit över nu efter renoveringen. Ska försöka ta tag i det här under våren...! Det är sådan befrielse när det blir gjort! Toppen med ett extra tillskott i kassan också.
    Ja visst, verkligen april-väder nu! Snö och frost och idag regn. Marken var torr så lite regn behövdes men det är synd om knopparna nu när det fryser på nätterna.
    Skickar varma vårkramar här till dig! / Eva Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket:)!!
      Vi har med en del större objekt att sälja och jag hade först tänkt att vi skulle samla ihop och lämna in under nästa år men nu kliar det i fingrarna och troligen kommer det ske inom kort eller senast till hösten.
      Önskar dig en fin helg Eva Maria & Tack för att du kikar in!!
      Kram på Dig:)

      Radera