14 juni 2019

I ett obestämt tillstånd...

Det händer en del just nu men mest bara inombords. Jag skulle vilja beskriva det som om jag befinner mig i ett slags obestämt tillstånd där jag blott och bart går och väntar på att vi ska bli av med det som ska lämnas in på auktion. Något som tack och lov kommer att ske här nu under Juni månad. 

Komma hem

Allt som rensats bort står samlat i förrådet i väntan på avfärd så där är det nu uppställt, kaotiskt och allmänt rörigt och jag bara längtar efter att få återställa ordningen igen innan några nya rensarprojekt drar igång. 

Dessutom står kamferkistan fortfarande kvar i vardagsrummet i väntan på att flyttas ner i källaren, vilket alltså betyder att inte heller någon omorganisering av krukor, vaser, julsaker och övrig inredning ännu har ägt rum. Jag sitter fast och kan inte avsluta det som påbörjats, men snart så. 

I detta skede gör jag så också mitt bästa för att försöka hålla mina nerver i schack och tillbringar den mesta av tiden i köket där jag allt som oftast känner ett lugn sittandes vid köksön med en kopp te. Interiört är köket förmodligen det jag känner mig allra mest nöjd med av all den renovering som ägt rum genom åren. En tillbyggnad på ca 10 kvm har gett oss ett ljust och luftigt kök med ett harmoniskt flöde.

//Tina   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar