2 mars 2017

Att skapa en kapselgarderob...

Samtidigt som jag tog mig an den senaste Rensautmaningen passade jag även på att skapa en s k kapselgarderob enligt Project 333.

Project 333 innebär att du skapar en garderob bestående av 33 plagg inkluderat ytterplagg, skor, accessoarer och smycken. 
Träningskläder, hemmamysplagg, sovplagg, underkläder och vigselring räknas ej. 

Efter 3 månader ses garderoben över på nytt och anpassas efter ny årstid och de aktiviteter som finns inplanerade för den kommande perioden. Plagg som inte används läggs i en låda, tejpas igen och placeras utom räckhåll.

Innehåll i min kapsel:

10 toppar
3 byxor
2 linnen
1 långklänning
1 kimono
1 jeansskjorta
1 skjortblus
1 tunika
1 tjockare stickad tröja
1 kofta
1 poncho
1 huvtröja
1 tröja
--------
25 st 

Kapseln består även av följande;

1 st jacka
2 par skor
1 väska
1 scarf
1 par handskar
1 par örhängen
1 ring
--------
8 st

Tot: 33

Hela min garderob inkl jacka, skor osv. skulle lätt kunna rymmas i en mindre resväska, vilket känns helt fantastiskt. Jag hoppas ni nu känner er ännu lite mer inspirerade och motiverade att ta er an era garderober och klädkammare där hemma:).

Mer om Project 333 finns att läsa hos grundaren av idén Courtney Carver med bloggen Be more with less, Länk här.

//Tina

1 kommentar: