13 apr. 2016

Enkla Feng shui- skolan Del 10...

I de två föregående avsnitten av Enkla Feng shui- skolan har ni fått läsa om Trä- resp. Metallelementets personlighetstyper. I detta inlägg ska ni få läsa om Eldelementets personlighet dit den röda, gula och orange färgen är kopplad.


Eldelementet är utåtriktad och självsäker och tycker om att möta och prata med folk, uttrycker sig med entusiasm och ett livligt humör och tycker ofta om fysisk kontakt och intimitet. Personligheten upplevs av andra som magnetisk med stor dos motivation, glädje och passion.

Ett eldelement i obalans tenderar dock att bli för impulsiv, ha för många järn i elden med för mycket av allt roligt, all glädje och skratt med svårigheter att koppla av och varva ner. Många gånger med trötthet och utmattning som följd.

Mer om eldelementet finns att läsa här.


//Tina


4 kommentarer:

  1. Heeej Tina!
    DEt är så intressant att läsa om personligheterna kring elementen... Å en del av det här stämmer ju på mig... Kör gasen i botten och så kör jag huvudet i väggen ibland..
    Ha en fin kväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du är ju helt klart eld men nog också en smula metall:-)?!

      Radera
  2. Eldelementet är ju jag :) Det konstaterade alla de andra snabbt när jag gick min feng shui utbildning. Men jag är två element. Eld när jag är med andra människor, och jord när jag är för mig själv

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ansi!
      Kul att ha dig här & tack för att du delade med dig, intressant det där!

      Radera