17 jan. 2021

Årets första rensning...

I samband med att Julen plockades ner, vilket var ovanligt sent i år, passade jag även på att reducera ner en del av julsakerna. 

Bort med en ljusstake, en julstjärna, julgransbelysning(tidigare haft två) och en julkula tillsammans med en rad annat julgranspynt som inte kom med på bild, samt den fina vita renen som jag uppskattat så mycket tidigare men som jag liksom känt mig färdig med i år.

Komma hem

Bland pyntet finns nu kvar en uppsättning julkulor och övriga julgransdekorationer, en snöglob, en liten julgran i metall, granformad ljuslykta samt ytterligare en granformad lite större dekoration med belysning som var ett nyinköp under 2020. 

Hade hemsk ångest över det där inköpet och känner fortfarande att det var ett onödigt sådant. Möjligen får den följa med tillsammans med övrigt bortrensat till skänkes, även om den varit uppskattad över högtiden.

Vill ha en så minimerad Jul som möjligt och med denna rensning känner jag mig ett steg närmre.

//Tina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar