6 juli 2020

Sommardekor...

Länge har jag velat sätta mer av en sommarkostym på hemmet. Mest äger jag saker som passar höst och vintern till. Högst troligen beror det på att jag är mycket mer en höstmänniska än en sommarmänniska och faktiskt mest bara försöker överleva när det är som varmast. I år har jag dock bestämt mig för att skapa fler somriga inslag i vårt hem. 

Komma hem

Till hösten tar jag fram pälspläden för att få till en mer värmande känsla, lägger på mattor och fårskinn, plockar fram ljusstakar, lyktor och slingor och myser till det helt enkelt. Det som händer till sommaren är att jag tar undan mattor och plädar och ljuslyktor och sen inte så mycket mer. Det blir aningen för avskalat även för mig som förvisso verkligen gillar det enkla och minimalistiska, men som ändå gärna vill åt den där lite mer ombonade känslan.

Jag kommer ta det här rum för rum, hålla det enkelt och kanske mest av allt bara låta det växa fram. No worries- jag kommer absolut inte slå på stort och skaffa en massa nya prylar;), i regel behövs det faktiskt väldigt lite för att ändra om ett rum. I sovrummet har jag t ex i år satt upp två stråhattar på väggen och de bidrar genast med en mer somrig vibe. Och jag nöjer mig där. 


Sedan sist har även den lilla resväskan i läder rensats bort från vår step in closet i sovrummet och jag kommer endast att spara på hattasken. Väskan får hänga med på höstens auktion. 


Next up med sommardekor är vårt allrum på övervåningen.


//Tina

2 kommentarer:

  1. Hej fina Tina <3
    Tack för dina kloka ord hos mig sist. Kändes så mycket bättre, det är så jobbigt att brottas med känslorna att det inte är riktigt ok att önska saker av materiell art...
    Nu när jag även sitter hemma och jobbar ser jag allt så tydligt och då är det saker som jag gärna vill byta ut... Inder att jag ska passa mig för starka färger och mönster, det går bort och skapar alldeles för mycket oro inom mig. Mattan i vardagsrummet... Den måste bara bort med sitt mösnter, ger en sådan orolig känsla. Men min man vill inte att vi ska göra oss av med den innan vi har en ny... Fast jag hade lätt kunna vara utan ett tag ;-)
    Lämnar saker på Busfrö, de säljer secondhand och jag får viss del av summan. Sist nu köpta jag nya påslakan till oss efter ett tags "sparande" där :) Känns bra att rena bort mycket för att köpa EN bra sak som vi behöver.
    Ta hand om dig och ha fina dagar!
    Varma kramar från en som äääälskar sommaren ;) :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, så bra vännen, glad jag blir!!! Följ din känsla och ditt hjärta och det kommer bli så bra.
      <3<3<3 Kram, Kram:)

      Radera