29 nov. 2022

Spartips för Snåljåpar #8...

Gillar du som jag att dekorera ytterdörren med äkta gröna kransar kring Jul kan jag varmt rekommendera att investera i ett par konserverade mosskransar. Det är nu fjärde året jag hänger upp dessa kransar på pardörren, något som onekligen sparat mig både tid och pengar.

Komma hem

Mossan har med tiden mattats av något i färgen men kransarna är fortfarande fullt dugliga och jag spår att de kommer kunna användas flera säsonger till. Det jag lagt märke till är att de tenderar bli mer gula eller bruna i färgen om de ligger mot varandra när de förvaras inomhus. Viktigt att de får hänga med luft omkring sig när de inte används och inte i för torr luft. Jag förvarar våra hängandes fritt på en stång i källaren.

Ett annat spartips är även våra fina buxbomsklot. Vi har buxbom i kruka vid båda våra entréer. Stora klot vid andra entrén som vi haft många, många år och lite mindre varianter vid entrén ovan. Köper inga blommor eller övriga växter(inte ens penséer, påskliljor eller andra somriga varianter) utan dessa står sig fina och är lika välkomnande året om.

//Tina


2 kommentarer:

  1. Det var jättefina kransar! Och ekonomiskt också! Jag var inbjuden till en väninna att pyssla och göra kransar med kottar. Hon hade samlat stora fina kottar i sin trädgård och köpt stommar att montera dem på. Jag hade inga förväntningar på att jag skulle kunna göra en krans men jag lyckades! Den jag gjorde har jag valt att lägga på ett bord med ett ljus i mitten.
    Önskar dig en fin och mysig jul med mycket avkoppling! Kramar Eva Maria <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Eva Maria! Kul att du kikar in här:).
      Vilket bra tips med kottarna. Naturligt, fint och hållbart.

      Jag har varit så skärmtrött i December och det har blivit dåligt med uppdateringar här på bloggen. Håller på med det sista av rensningen och golvläggningen och börjar så sakteliga se ljuset i tunneln:).

      Hoppas allt är bra! En riktigt fin Jul och ett Gott Nytt önskar jag dig, så hörs vi igen på det nya året. Kram!

      Radera